
06
d'Agost
de
2015 - 05:30
"Bonpreu, Starbucks, Decathlon, Fnac o Caprabo tenen les seves targetes de fidelització, per què el comerç local no?", es demana José Luis Sánchez, CTO de Logim Solutions, una spin-off de la Universitat Pompeu Fabra dedicada a cercar solucions per a les smart cities que ha desenvolupat una solució a aquest problema. L'equip de Logim Solutions proposa l'Oliva Card, "un sistema de fidelització per a petits i mitjans comerciants".
La targeta de la botiga del barri
Les grans cadenes o grans superfícies sempre han ofert complexos sistemes de fidelització. Tots tenim targetes de punts del supermercat, la cadena de congelats o de grans llibreries i totes elles integren aquest sistema dins dels seus punts de venda que és fàcil de fer servir pels usuaris. Els petits comerciants, bé per falta de temps, de diners o desconeixement tècnic, ni s'ho plantegen. Aquí entra l'Oliva Card: "Volem oferir un producte senzill i pràctic en l'àmbit tecnològic per tal que els comerciants puguin oferir ofertes als seus clients i, alhora, gestionar-ne les dades, comunicar-se a través de l'aplicació", explica Sánchez, que afegeix que, "en el fons el que busquem és ajudar al petit comerç a competir amb les grans superfícies".
A l'abril es va dur a terme la prova pilot de l'aplicació a Sant Cugat, amb l'associació de comerciants d'aquesta localitat vallesana. Hi ha uns 60 comerços inscrits i tots ells fan servir aquest sistema, que es pot fer servir també mitjançant una aplicació mòbil. 6.269 santcugatencs ja la fan servir i s'han bescanviat 1.646 regals mitjançant aquest sistema. "Actualment treballem amb els comerços per implementar-ne possibles defectes i en breus farem el salt al barri de Gràcia de Barcelona", explica l'emprenedor.
L'Oliva Card pot plantejar-se de manera "personalitzada per a cada cas", així, per exemple a Sant Cugat la targeta es diu Sant Cugat a la butxaca, però en tots els casos la targeta es pot fer servir a qualsevol banda indistintament en els comerços que estiguin identificats.
De la seguretat a la fidelització
L'empresa va néixer a través d'un grup d'investigació de la Pompeu Fabra sobre sincronització de dades segures. Logim Solutions va aparèixer el febrer del 2013 i actualment hi treballen sis persones: Michael Lin, Maria del Mar Navarro, Adrian Latorre, Miquel Oliver, Johan Zuidweg i el mateix Sánchez.
El projecte d'Oliva Card va iniciar-se al setembre del 2014. Durant aquest temps s'havien dedicat a treballar en un sistema de sincronització de paswords però que "era difícil d'explotar com a aplicació". Va ser llavors que van virar en el projecte i decideixen apostar per l'Oliva Card.
Logim Solutions es troba instal·lada a l'Almogàvers Business Factory de Barcelona Activa on, segons diu Sánchez, "hem trobat un molt bon ambient per aprendre i sobretot un molt bon assessorament i consells per muntar l'empresa i enfocar-la de manera correcta".
L'horitzó és Europa
De moment, Sánchez i els seus companys ja han recollit un primer èxit internacional. El projecte va rebre un finançament de 100.000 euros en quedar segon de 200 en un programa de l'Horitzó 2020 de la Comissió Europea.
El futur d'aquesta empresa passa per, segons Sánchez, "continuar expandint-nos per Barcelona i trobar la manera idònia d'implementar el sistema, per així aglutinar com més comerços, millor i, potser, en un futur, saltar a altres ciutats europees".
La targeta de la botiga del barri
Les grans cadenes o grans superfícies sempre han ofert complexos sistemes de fidelització. Tots tenim targetes de punts del supermercat, la cadena de congelats o de grans llibreries i totes elles integren aquest sistema dins dels seus punts de venda que és fàcil de fer servir pels usuaris. Els petits comerciants, bé per falta de temps, de diners o desconeixement tècnic, ni s'ho plantegen. Aquí entra l'Oliva Card: "Volem oferir un producte senzill i pràctic en l'àmbit tecnològic per tal que els comerciants puguin oferir ofertes als seus clients i, alhora, gestionar-ne les dades, comunicar-se a través de l'aplicació", explica Sánchez, que afegeix que, "en el fons el que busquem és ajudar al petit comerç a competir amb les grans superfícies".
A l'abril es va dur a terme la prova pilot de l'aplicació a Sant Cugat, amb l'associació de comerciants d'aquesta localitat vallesana. Hi ha uns 60 comerços inscrits i tots ells fan servir aquest sistema, que es pot fer servir també mitjançant una aplicació mòbil. 6.269 santcugatencs ja la fan servir i s'han bescanviat 1.646 regals mitjançant aquest sistema. "Actualment treballem amb els comerços per implementar-ne possibles defectes i en breus farem el salt al barri de Gràcia de Barcelona", explica l'emprenedor.
L'Oliva Card pot plantejar-se de manera "personalitzada per a cada cas", així, per exemple a Sant Cugat la targeta es diu Sant Cugat a la butxaca, però en tots els casos la targeta es pot fer servir a qualsevol banda indistintament en els comerços que estiguin identificats.
De la seguretat a la fidelització
L'empresa va néixer a través d'un grup d'investigació de la Pompeu Fabra sobre sincronització de dades segures. Logim Solutions va aparèixer el febrer del 2013 i actualment hi treballen sis persones: Michael Lin, Maria del Mar Navarro, Adrian Latorre, Miquel Oliver, Johan Zuidweg i el mateix Sánchez.
El projecte d'Oliva Card va iniciar-se al setembre del 2014. Durant aquest temps s'havien dedicat a treballar en un sistema de sincronització de paswords però que "era difícil d'explotar com a aplicació". Va ser llavors que van virar en el projecte i decideixen apostar per l'Oliva Card.
Logim Solutions es troba instal·lada a l'Almogàvers Business Factory de Barcelona Activa on, segons diu Sánchez, "hem trobat un molt bon ambient per aprendre i sobretot un molt bon assessorament i consells per muntar l'empresa i enfocar-la de manera correcta".
L'horitzó és Europa
De moment, Sánchez i els seus companys ja han recollit un primer èxit internacional. El projecte va rebre un finançament de 100.000 euros en quedar segon de 200 en un programa de l'Horitzó 2020 de la Comissió Europea.
El futur d'aquesta empresa passa per, segons Sánchez, "continuar expandint-nos per Barcelona i trobar la manera idònia d'implementar el sistema, per així aglutinar com més comerços, millor i, potser, en un futur, saltar a altres ciutats europees".
