La Catalunya dividida no avançarà

Quan perseguim resultats, la divisió no permet aconseguir objectius. Cal sumar i després multiplicar però mai dividir, perquè si volem ser aquella regió i aquell país que molta gent volem, primer hem de començar anant junts. Estem veient les baralles dels partits independentistes i la seva feina hauria de ser trobar consens, diàleg i tot això ens perjudica i molt. També veig divisió de comarques. Han nascut noves comarques com el Lluçanès, el Moianès i pendents que potser es crearà l’Alta Segarra. Els seus habitants marxarien de l’Anoia i això, com anoienc, em provoca molta tristesa. Hem vist néixer la vegueria del Penedès, però jo penso que abans d’haver-la creat hauríem d’haver absorbit altres administracions com els consells comarcals o les diputacions, però no ha sigut així i això té un cost inassumible.

Sempre diem que hauríem d’emmirallar-nos en els països del nord com Dinamarca i aquest país què ha fet? Doncs mancomunar municipis i fer una administració com a l’empresa privada, màxima productivitat amb els mínims costos. Podem reclamar que Madrid no retorna allò que promet al nostre país i el més famós és el corredor mediterrani, que passarà per tot arreu menys pel Mediterrani. Algesires, Múrcia, València i Catalunya són els territoris on es genera bona part del PIB de tot l’Estat. I quasi el 50% de l’exportació surt d’aquestes regions, però veiem que volen que el corredor passi per Madrid. Permeteu-me que insisteixi en el tema de les infraestructures necessàries, sempre fent-les de manera sostenible i respectant el medi ambient. Caldria ampliar l'A-2 i l'AP-7 perquè van saturades. També em pregunto per què l'AP-2 no passa per l’Anoia? Per què el tren d’alta velocitat no passa per l’Anoia? Ja que el camí més recte Barcelona-Madrid passa per la nostra comarca

"La política catalana i els seus líders han de trobar la manera de defensar el què és essencial pel nostre present i futur"

Necessitem també l’ampliació de l’aeroport del Prat, no només pel turisme sinó per atraure talent i empreses. També hem de permetre que Girona i Reus tinguin vols low cost per equilibrar el territori. Com anoienc també vull reivindicar l’aeroport corporatiu que, durant el 2009, va ser aprovat pel Govern de la Generalitat a l’aeròdrom d’Igualada-Òdena. Hi podem tornar a optar i això ens posaria al mapa com a comarca. Cal recordar que l’Anoia es troba dins de les quatre comarques de Catalunya amb més atur i la renda per família més baixa de la província de Barcelona. La política catalana i els seus líders han de trobar la manera de defensar el què és essencial pel nostre present i futur. Possiblement, ara tenim la nostra oportunitat. Per acabar voldria dir que si creix el nombre de treballadors de l’administració pública i l’empresa privada no creix, no podrem assumir les despeses i no ens en sortirem. Ho dic com a objectiu de país i sense ànim de lucre, ja que durant tota la meva vida sempre he estat involucrat en iniciatives sense ànim de lucre.

Més informació
On som, on anem
Comercial Godó, Stikets, Inserma Anoia i Waterologies, protagonistes de la Nit Empresarial UEA
La Unió Empresarial de l'Anoia apropa els fons LEADER a les empreses
Avui et destaquem
El més llegit