Com evitar el filtre del 'spam' a les campanyes d'e-mail?

Gemma Mompart, experta en comunicació i màrqueting online, respon als lectors i detalla les claus per minimitzar el risc que ens marquin com a correu brossa

L’'e-mail màrqueting és una eina molt utilitzada entre les empreses
L’'e-mail màrqueting és una eina molt utilitzada entre les empreses
Gemma Mompart
02 de Juliol de 2014 - 04:35
Act. 04 de Juliol de 2014 - 11:50
Durant molt de temps, els rumors sobre una imminent desaparació de l'e-mail màrqueting i la conquesta d'aquest espai per part de les xarxes socials ha ocupat molts dels titulars a Internet. Les apocalíptiques previsions no s'han acomplert, ans al contrari: l'e-mail màrqueting és una eina que ha reprès força i que té encara molt de recorregut al món digital, en bona part gràcies a les noves tècniques d'inbound màrqueting.

Però, què hem de saber per treure-li el màxim suc i minimitzar el risc que ens marquin com a correu brossa (spam en anglès) els nostres e-mails? Aquestes són algunes consideracions útils que cal tenir presents:

1. Remitent identificat
El fet que aparegui el nom de la persona que envia el correu i l'empresa a la qual representa dóna credibilitat, personalitza el missatge i deixa oberta la comunicació. Cal evitar en tot cas l'ús de remitents de l'estil 'no-reply@xxx' o similars.

2. Assumpte que generi interès
Un títol atractiu, curt i creïble, que inclogui un incentiu i transmeti sensaciód'urgència és la combinació idònia. Hem d'aconseguir que el receptor obri el nostre email. Evitarem a tota costa deixar l'apartat de l'assumpte en blanc o emprar paraules molt agressives i que puguin ser considerades com a spamwords.

3. Una sola idea
En el cos del e-mail, convé transmetre un missatgeclar, que comuniqui una sola idea, una sola proposta de valor: una promoció, una oferta, una invitació, una informació d'interès.

4. Molt visual i fàcil de llegir
Pensem sempre en la comoditat del lector. Emprar frases curtes, directes i fer un ús justificat de les negretes donarà fluïdesa al missatge. L'objectiu és que la idea clau es comprengui fins i tot a través d'una lectura en diagonal.

5. Totalment personalitzat
Tant l'assumpte com al cos del missatge podem utilitzar el nom de la persona i fer esment de l'empresa on treballa. L'impacte serà molt superior. No oblidem en cap moment que ens comuniquem amb persones concretes, que tenen nom i cognoms.

6. Promoure la interacció
Incloure calls to action, els botons a les xarxes socials, enllaços al web i elements similars afavoriran la interacció del receptor, incrementaran el temps de lectura i, en conseqüència, les possibilitats de conversió.

7. Aspectes legals
Explicar a la persona per quin mitjà hem aconseguit la seva adreça electrònica i facilitar-li el fet de donar-se de baixa ens ajudarà a guanyar-nos el seu respecte. A més, hi ha tota una normativalegal que hem de complir si volem evitar sancions.

Un darrer consell: avui en dia la segmentació és clau. Com més informació tinguem dels nostres clientsactuals i potencials, més personalitzats podran ser els nostres missatges i amb més interès seran rebuts. Crear grups en funció d'interessos, geogràfics, per edats o d'altres paràmetres contribuirà a l'efectivitat de les nostres campanyes d'e-mail màrqueting.

Si, a més, sabem en quina fase del cicle de compra es troben els nostres contactes, podrem fer-los una oferta realment ajustada a les seves necessitats.