
15
d'Abril
de
2015
Estic acabant un procés de selecció on crec tenir moltes oportunitats de ser el candidat escollit. Fins ara ho he fet bé però no sé com el treure el màxim partit del procés de negociació del contracte. Quins aspectes hauria de tenir en compte? (Albert M. Barcelona)
La negociació d'un contracte de treball és un dels moments clau. Aquest fet s'agreuja quan, al mercat de treball actual, ja no és possible la signatura de "contractes a llarg termini", per la qual cosa les condicions pactades –salari, beneficis socials, garanties davant la resolució, etc. són cada vegada més rellevants.
La major part de les negociacions contractuals frustrants es produeixen per inseguretat i precipitació. Moltes vegades el professional, que estima que és la part feble de la negociació, no assumeix la negociació de forma coherent i amb la predisposició d'exigir concessions a l'empresa que desitja contractar-li.
Tota negociació exigeix preparació, i el factor clau és la informació. Tenir resposta a preguntes com: Per què em contracten?, Quins són els seus objectius?, Quin valor tenen les meves competències per a l'empresa?, Quines necessitats els puc ajudar a cobrir?, etc. són claus per enfocar la negociació, ja que conèixer "el nostre valor" així com la cultura de la companyia ens donaran una visió clara del context laboral en el qual ens anem a incorporar.
Una vegada recollida la major informació possible sobre el context en el qual es mou el procés, hem de plantejar-nos les metes de la negociació o, el que és el mateix, els objectius que volem aconseguir.
El secret de l'èxit en el procés de negociació està en l'elecció correcta de l'ordre de prioritats, en el "timing", i en la determinació dels aspectes que són negociables i aquells que es consideren "irrenunciables". El marge de maniobra dins de la negociació és un dels primers aspectes a buidar. És evident que entre un conjunt de candidats , el teu valor serà més alt si disposem d'alguna condició o competència única. Al mateix temps, com més elevada sigui la posició, més ampli és el marge de maniobra. Com més pressa o urgència tingui la companyia a cobrir el lloc, més poder de negociació es pot esgrimir… etc.
És vital estar atent als símptomes, als indicis que es deixin entreveure en la fase de preguntes que és la base per iniciar un procés de negociació. Hem de ser conscients que l'èxit resideix finalment en la bona preparació i el bon entrenament psicològic. I probablement, rebre el suport d'algun expert. Des del mateix headhunter o intermediari fins a un professional del sector, etc.
La negociació requereix paciència, persuasió, perseverança i calma. Un diàleg negociador no és ni un interrogatori ni una discussió. Sí alguna de les dues parts té la sensació de què la conversa està prenent aquests àmbits, el risc de fracàs és molt elevat. Per això, és fonamental que no considerem al nostre possible nou ocupador com un contrincant. L'empresa, contràriament al que pot semblar, una vegada que ha pres la decisió de contractar a un professional, és la primera interessada a superar tots els sots que poden sorgir en la negociació. Imagini's el cost econòmic i psicològic que suposa que el procés no es resolgui favorablement.
És evident que en aquest moment les dues parts estan interessades a arribar a un acord i, per tant, desitgen que el procés de negociació no enterboleixi una relació professional que es preveu fructífera per a les dues parts.
L'interessat pot formular la seva consulta a través de l'e-mail redaccio@viaempresa.cat , en un text d'un màxim de 50 paraules, adjuntant també el seu CV. Les consultes seran contestades per escrit a l'e-mail del sol·licitant. Els textos de consulta i resposta podran ser publicats a VIAempresa a la secció L'EXPERT, amb el compromís de no identificar la identitat personal del lector, així com de mantenir la total confidencialitat sobre les informacions i continguts del procés.
La negociació d'un contracte de treball és un dels moments clau. Aquest fet s'agreuja quan, al mercat de treball actual, ja no és possible la signatura de "contractes a llarg termini", per la qual cosa les condicions pactades –salari, beneficis socials, garanties davant la resolució, etc. són cada vegada més rellevants.
La major part de les negociacions contractuals frustrants es produeixen per inseguretat i precipitació. Moltes vegades el professional, que estima que és la part feble de la negociació, no assumeix la negociació de forma coherent i amb la predisposició d'exigir concessions a l'empresa que desitja contractar-li.
Tota negociació exigeix preparació, i el factor clau és la informació. Tenir resposta a preguntes com: Per què em contracten?, Quins són els seus objectius?, Quin valor tenen les meves competències per a l'empresa?, Quines necessitats els puc ajudar a cobrir?, etc. són claus per enfocar la negociació, ja que conèixer "el nostre valor" així com la cultura de la companyia ens donaran una visió clara del context laboral en el qual ens anem a incorporar.
Una vegada recollida la major informació possible sobre el context en el qual es mou el procés, hem de plantejar-nos les metes de la negociació o, el que és el mateix, els objectius que volem aconseguir.
El secret de l'èxit en el procés de negociació està en l'elecció correcta de l'ordre de prioritats, en el "timing", i en la determinació dels aspectes que són negociables i aquells que es consideren "irrenunciables". El marge de maniobra dins de la negociació és un dels primers aspectes a buidar. És evident que entre un conjunt de candidats , el teu valor serà més alt si disposem d'alguna condició o competència única. Al mateix temps, com més elevada sigui la posició, més ampli és el marge de maniobra. Com més pressa o urgència tingui la companyia a cobrir el lloc, més poder de negociació es pot esgrimir… etc.
És vital estar atent als símptomes, als indicis que es deixin entreveure en la fase de preguntes que és la base per iniciar un procés de negociació. Hem de ser conscients que l'èxit resideix finalment en la bona preparació i el bon entrenament psicològic. I probablement, rebre el suport d'algun expert. Des del mateix headhunter o intermediari fins a un professional del sector, etc.
La negociació requereix paciència, persuasió, perseverança i calma. Un diàleg negociador no és ni un interrogatori ni una discussió. Sí alguna de les dues parts té la sensació de què la conversa està prenent aquests àmbits, el risc de fracàs és molt elevat. Per això, és fonamental que no considerem al nostre possible nou ocupador com un contrincant. L'empresa, contràriament al que pot semblar, una vegada que ha pres la decisió de contractar a un professional, és la primera interessada a superar tots els sots que poden sorgir en la negociació. Imagini's el cost econòmic i psicològic que suposa que el procés no es resolgui favorablement.
És evident que en aquest moment les dues parts estan interessades a arribar a un acord i, per tant, desitgen que el procés de negociació no enterboleixi una relació professional que es preveu fructífera per a les dues parts.
L'interessat pot formular la seva consulta a través de l'e-mail redaccio@viaempresa.cat , en un text d'un màxim de 50 paraules, adjuntant també el seu CV. Les consultes seran contestades per escrit a l'e-mail del sol·licitant. Els textos de consulta i resposta podran ser publicats a VIAempresa a la secció L'EXPERT, amb el compromís de no identificar la identitat personal del lector, així com de mantenir la total confidencialitat sobre les informacions i continguts del procés.