Com trobar grups interessants a LinkedIn?

Rosaura Alastruey, experta en recerca de feina 2.0, respon als lectors i dóna les claus per trobar els grups que més ens poden interessar en aquesta xarxa professional

Una bona selecció dels grups ajuda a millorar la xarxa de contactes
Una bona selecció dels grups ajuda a millorar la xarxa de contactes
Rosaura Alastruey
12 de Novembre de 2014
Tothom ho diu, si ets a LinkedIn, cal participar als grups. Les estadístiques indiquen que més del 97% dels seus usuaris pertanyen a algun d'ells. Sens dubte, és una part molt important del treball a realitzar en aquesta plataforma virtual professional si un vol donar-se a conèixer professionalment. No només ens permet assabentar-nos d'interessants tendències i recursos del sector, o participar en debats amb altres professionals; sinó que també podem demostrar el nostre coneixement i expertise i, per tant, treballar la coneguda marca personal.

Les darreres dades publicades indiquen que ja hi ha uns 313 milions de persones al món i més de 6.700.000 al nostre país tenen perfil a LinkedIn. El nombre de grups també ha crescut exponencialment i, en aquests moments, estem parlant ja de més de dos milions de grups.

El marge és molt ampli. LinkedIn en aquests moments permet adherir-te fins a 50 grups. Són molts i és evident que resulta impossible participar en tots ells. Per tant, quins poden ser els més interessants per nosaltres? Com trobar-los d´una manera més fàcil? No és senzill i realment no hi ha un decàleg estàndard. Tot i que l´excepció confirma la regla, podem guiar-nos per aquests 5 petits consells:

1 - Tens identificats els teus professionals de rellevància i/o contactes interessants? En quins grups hi són, ells? Ja saps que consultant el seu perfil ho podem veure. Per què no fer una mica de benchmarking inicial i mirar quins es "repeteixen" més?

2 - I si fas servir una bona fórmula matemàtica? Per exemple: data de creació data de les darreres actualitzacions. Sempre diuen que arribar és fàcil, però mantenir-se no tant. Lògicament, crear un grup també és molt fàcil i qüestió de segons. Ara bé, mantenir-lo potser no tant. Per mi, que un grup hagi estat creat l'any 2008 i les tres darreres actualitzacions siguin del mateix dia o, fins i tot, de les darreres hores i de persones diferents, diu força.

3 - Reforcem amb les dades que ens proporcionen les estadístiques. Des del 2011, LinkedIn ens ofereix unes interessants dades dins de cada grup, en siguem membres o no, per exemple de creixement. I també recull el nombre d'ofertes de feina publicades durant la passada setmana.

4 - Diuen que la unió fa la força i la diversificació ho reforça. Cal saber que un grup de LinkedIn pot tenir fins a 10 administradors i 20 subgrups. Així doncs, crec que el fet que la dinamització d'un grup pugui ser portada per més d´una persona pot reforçar-ampliar la seva efectivitat; ja que tots portem un ritme massa elevat en els temps que corren. Per altra banda, si el grup es comença a diversificar temàticament, també pot ser una dada interessant a tenir en compte.

5 – Finalment, per descomptat, guiem-nos també una mica per altres professionals que ja ho han investigat. Molts blocs de rellevància publiquen llistes com "els 15 millors grups de LinkedIn per…", "5 grups de LinkedIn que…", etc. Lògicament no és el dogma a seguir, però pot ser un bon punt de partida.