Tot i l'anunci d'una tecnologia de reconeixement dactilar revolucionària que podria adoptar-se a velocitat rècord gràcies a la popularitat d'Apple, la gent segueix obsessionada en preguntar-se si l'empresa ja no és tan innovadora com abans. Em sembla que l'arbre ens està tapant el bosc.
Si fem una anàlisi de les grans innovacions d'Apple des de la tornada de Steve Jobs, el 1997, podem estar d'acord que les més notables innovacions en quant a producte són l'iPod, l'iPhone i l'iPad. No afegeixo en aquesta llista l'iMac ja que tot i ser molt important, el podem considerar una actualització preciosa dels anteriors ordinadors d'Apple, una mena de declaració d'intencions, no un producte disruptiu.
Una ciència que no és exacta
Des del 1997 (quan Jobs torna a Apple) a la presentació de l'iPad, van passar uns 13 anys. Tres grans productes en 13 anys, toca a uns quatre anys entre innovació i innovació. Per tant, encara que Steve Jobs estigués viu, encara ens quedaria una mica més d'un any per veure una gran innovació. Això, suposant que la innovació fos una ciència exacta. Però no ho és! De fet, el propi Steve Jobs declarava en la presentació del primer iPhone, que Apple havia estat molt afortunada de poder presentar tres productes així en la seva història.
Si que és veritat que hi hagut un silenci massa llarg d'innovacions graduals durant els últims dos anys, però podem adjudicar-ho a l'adaptació que ha patit l'organització per la pèrdua d'una figura tan important com la del seu fundador visionari.
El llegat de l'empresa
No sé si Apple presentarà més productes revolucionaris al futur. Però hauríem de ser una mica més pacients amb el que Apple és capaç de fer. Com molt bé va apuntar algú, el llegat més important de Steve Jobs no van ser uns productes, va ser una empresa. I estic segur que aquesta empresa ens seguirà sorprenent i fent-nos la vida una mica més fàcil i agradable. De fet, estic segur que, el millor encara no ha arribat.