Les mancances que es recullen a l'últim informe del
Col·legi d'enginyers tècnics i pèrits de telecomunicació de Catalunya, segons el qual el 55,95% dels municipis catalans pateixen problemes de cobertura en
telefonia mòbil és realment preocupant. Hem patit en la mateixa pell les conseqüències d'aquestes mancances, a vegades en casos urgents, on la falta de cobertura ens ha ocasionat problemes o angoixes per la
incomunicació que hem sofert en un món on, paradoxalment, les
noves tecnologies avancen a un ritme vertiginós.
Si volem ser competitius, no ens podem permetre aquests "forats negres" que ens deixen sense cobertura de mòbil en el moment més inesperat, i no es pot tolerar el fet que nou municipis de les comarques gironines ja superin els quatre anys en el
rànquing dels que pateixen més deficiències i que hi hagi molts punts del territori encara "descoberts".
Cal una resposta ràpida per part de les
operadores per augmentar la qualitat del servei. La
tecnologia cada cop avança més, s'incrementen les
prestacions i aplicacions, però si no tenim bones
infraestructures, ens quedem encallats pel que fa al progrés de les nostres
empreses. És com circular amb un bon cotxe per una carretera de sorra, els cotxes tenen cada cop millors
prestacions i són cada vegada més segurs però cal que les carreteres també siguin adequades.
De la mateixa manera, amb una bona
tecnologia no n'hi ha prou per avançar, ens cal també qualitat en el
servei.
I el mateix ens passa amb
Internet. Les millores continuades xoquen frontalment amb la
infraestructura existent. Estar ben connectat és avui en dia bàsic i imprescindible i les nostres
empreses en depenen. Per aquest motiu reclamem que es corregeixin aquestes situacions i que es posin tots els mitjans possibles per oferir un bon servei als
usuaris. En un món on depenem de la
tecnologia no pot ser que aquesta falli en els moments que més la necessitem.