Economista i emprenedora. Presidenta d'Íncipy i Inesdi i vicepresidenta d'Adigital

Les 6 tendències del negoci digital (1)

10 de Maig de 2013
Act. 17 de Maig de 2013
Joana Sánchez

Aquest any vaig poder assistir al Congrés SXSW, un esdeveniment anual de música, cinema i interactivitat, celebrat a Austin (Texas). És difícil sintetitzar cinc dies de coneixement i experiències, però m'agradaria compartir les tendències i novetats més destacades, des del punt de vista del negoci digital.

 

1. Les tauletes i smartphones com a element disruptiu en les compres
No és cap secret que el mòbil està revolucionant la manera com la gent compra i paga, convertint-se en el nexe digital de la vida dels consumidors. Segons eBay, l'usuari gasta més quan ho fan a través de la tauleta que no pas l'ordinador.

Les dades que va aportar el vicepresident d'Innovació d'eBay, Steve Yankovich, van ser impressionants: venen 54 milions de dòlars al dia a través de dispositius mòbils, incrementant la conversió un 30%. El 79% dels usuaris de tauletes i smartphones als Estats Units volen cupons o descomptes i el 67% dels usuaris compren. El 2012, eBay va facturar a través d'aquest canal 13.000 milions dòlars i tenen com a objectiu arribar als 20.000 milions a finals d'aquest any.

En una de cada tres transaccions de la companyia, hi intervé el mòbil i més de 4,3 milions de compradors han fet la primera compra a través d'un dispositiu mòbil a 2012. En total s'han realitzat més de 130 milions de descàrregues entre les seves 9 aplicacions, a través de les quals venen 10.000 vehicles cada setmana o 164 peces de roba, complements o sabates per minut.

Així doncs, el mòbil no només és un nou canal de venda sinó que aporta una nova experiència a l'usuari que fa molt més atractiva la compra. Veurem com els negocis d'e-commerce es traslladaran gradualment als dispositius mòbils.

2. L'smartretail, integrant 'on i off' i una nova experiència de client
Els consumidors poden tenir el que volen, quan ho desitgin, en qualsevol moment i en qualsevol lloc. Sens dubte, l'impacte de la tecnologia mòbil és una gran oportunitat per als minoristes, ja que poden connectar i atraure els consumidors en els seus iPhones, iPads, a la botiga, a casa, i per tot arreu.

En aquests sentit, les aplicacions i les noves tecnologies de reconeixement d'imatges i codis de barres són excel·lents oportunitats per crear experiències de compres i diversió a mida per a cada consumidor. L'hàbit de compra s'està transformant cap a la personalització, el coneixement del client i la tecnologia.

Un bon exemple és el projecte llançat el 2009 per Tommy Hilfiger, amb una aplicació mòbil que potencia l'engagement i les compres a les seves botigues. Els compradors poden navegar per la col·lecció completa de la marca; afegir els seus articles preferits; comprovar la disponibilitat d'un article a l'aplicació i comprar el producte; reservar un article que està fora d'estoc; rebre ofertes específiques al mòbil a l'entrar a lla botiga... En definitiva, complementar l'experiència de compra a la botiga.

La segona part de l'article "Les 6 tendències del negoci digital (2)" es publicarà el cap de setmana del 18 de maig.