Economista i emprenedora. Presidenta d'Íncipy i Inesdi i vicepresidenta d'Adigital

Les 6 tendències del negoci digital (2)

17 de Maig de 2013
Act. 18 de Maig de 2013
Joana Sánchez

Conitnuem amb les tendències i novetats més destacades, des del punt de vista del negoci digital, detectats en l'edició del Congrés SXSW 2013. 

3. El camí per convertir els fans en clients
Segons un estudi d'Altimeter Group, només el 30% de les marques enquestades consideren que es poden posar l'etiqueta "eficaç" o "molt eficaç" vinculant xarxessocials i ingressos. Els tres principals reptes són: incapacitat per vincular les xarxes socials amb els resultats del negoci (56%), la manca d'analítica (39%) i eines insuficients (38%). En aquest sentit, el 84% dels enquestats creu que l'impacte en el negoci principal dels mitjans de comunicació social no era la generació d'ingressos, sinó "una visió que va ajudar a complir els objectius de l'experiència del client".

El social media Analytics és la clau per mesurar l'impacte econòmic de les xarxes socials a l'empresa. Segons Altimeter Group, l'èmfasi que cada empresa ha de posar en cada una d'aquestes tendències, dependrà de la naturalesa del negoci. No hi ha "una talla única per a tots" i canvia en funció del model de negoci, el producte, els mitjans i la tipologia del client.

El més important és connectar i integrar totes les dades. És a dir, connectar al CRM (Customer Relationship Management) de la companyia la informació que podem obtenir de les diferents xarxes socials a través dels departaments implicats. Com a exemple, els seguidors de Twitter de Cole Haan compren un 48% més que els compradors que no segueixen la marca.

Així doncs, hi ha una clara relació entre l'impacte de l'engagement de les xarxes socials amb les mètriques de negoci com el LTV (Life time Value), RFM (Reciency, Frecuency, Money) i el NPS (Net Promoter Score).

Si voleu llegir la presentació del seminari de Monitorització i Anàlisi de Social Media, cliqueu aquí.

4. L'Internet de les coses
Durant una sessió amb desenvolupadors, Google va revelar més detalls sobre l'API Mirror Glass i va mostrar diverses aplicacions que ja han desenvolupat, inclosos els productes de Gmail, el New York Times, Path i Evernote.

D'altra banda, em va fascinar el programa Innovación publicitaria Art, Copy & Code que tracta de mantenir desperts als seus empleats i estimular la creativitat. Dos dels projectes més interessants són The Talking Shoe, les sabatilles creades per Google i Adidas que parlen i tradueixen els moviments de l'usuari, i Smileage Volkswagen, una aplicació de "màrqueting útil" que permet compartir viatges i fotos, disponible per a tots els conductors.

L'última part de l'article "Les 6 tendències del negoci digital (3)" es publicarà el cap de setmana del 25 de maig.