Una de les claus del negoci digital és traslladar-ne el contingut a la realitat o saber-ne interpretar les dades. En aquest sentit, Foursquare i les impressions 3D són dues de les sis tendències utilitzades per grans empreses.
5. Foursquare: cap al 'Data Mining' i el màrqueting de punt de venda
El CEO i cofundador de Foursquare, Dennis Crowley, va parlar sobre l'evolució de l'empresa, tenint en compte que l'aplicació va néixer amb l'objectiu d'ajudar a les persones a trobar als seus amics, i l'actual oportunitat de descobrir més llocs. A Foursquare es poden obtenir recomanacions personalitzades, fer cerques específiques i aconseguir descomptes i avantatges al llarg d'una ruta, gràcies al fet que "la gent indica quins llocs són interessants i quina no, i els comerciants que hi participen" va indicar Crowley.
Amb més de 30 milions d'usuaris, 1 milió de comerciants, 3.000 milions de checkins, 50 milions de llocs oberts pels usuaris i més de 40.000 desenvolupadors construint la @foursquare API; aquesta xarxa de geolocalització està preparada per ser utilitzada en el món del màrqueting i posicionar-se en el mercat de les recerques locals, discovery, data mining, mapes i recomanacions. Foursquare pot crear mapes d'informació, dades sobre els llocs que la gent visita freqüentment o indicar el nombre de clients que estan comprant a l'àrea d'un punt de venda determinat.
Un exemple és l'espectacular vídeo amb els checkins abans, durant i després l'huracà Sandy.
6. La impressió 3D
La impressió 3D com a nou pas de la digitalització, més enllà dels continguts, la digitalització dels objectes. Ja no és ciència ficció i els Estats Units està apostant per potenciar la seva indústria 3D.
La impressió en 3D pot substituir la producció en cadena i massiva per una producció personalitzada i individualitzada, i transformar alguns aspectes d'alguns sectors com ara les joguines, la joieria, o les eines, entre d'altres.
I ja per acabar aquest recull de tendències del Congrés SXSW, m'agradaria destacar el concepte de "serendipity". La bona sort és la conseqüència d'un procés i no d'una casualitat. No deixis mai de construir la teva sort!
Aquesta és l'última part de l'article "Les 6 tendències del negoci digital".