VIA Empresa amb perspectiva de gènere

La màxima premissa des de VIA Empresa és la mirada constructiva, però també crítica, sobre el teixit empresarial del territori i la informació en profunditat dels actors econòmics de Catalunya. I un element que per mi és imprescindible en el periodisme: la mirada feminista en tots els seus continguts al llarg de l’any i no només la reivindicació del 8 de març.

I així ho hem fet constar en reiterades ocasions, malgrat que no sempre és fàcil. Com a conseqüència, hem posat èmfasi en triar fotografies acurades, portaveus femenins, articles d’opinió amb una altra mirada, taules rodones d’empoderament, entrevistes temàtiques, casos d’èxit i convertir a dones en referents del dia a dia pels nostres lectors i les futures generacions. Que no sigui excepcional, sinó normal.

Estem en un sector tradicionalment masculinitzat que obre la porta a nous relats, noves perspectives, noves mirades i a un empoderament femení inaudit que val la pena de cobrir

Hem cobert l’auge del futbol femení i el negoci darrere del fenomen del Barça femení, el naixement del club de dones Juno House, Lean In Barcelona, jornades sobre el sostre de vidre, hem fet una radiografia de la bretxa salarial, dels micromasclismes a les companyies, l’aposta per referents STEM, el cop de taula de les dones als consells d’administració  o converses en profunditat amb Anna N. Schlegel, la dona més influent del món en tecnologia o Therese Jamaa, exvicepresidenta de Huawei Espanya.

Més info: Dones que construeixen el seu propi relat

A més a més, no hem defugit d’abordar amb perspectiva constructiva com Islàndia s’ha convertit en el país més igualitari del món, també un llistat de 30 dones referents en el seu sector per seguir en el seu dia a dia i la laboriosa aplicació del pla d’igualtat a les empreses catalanes. També l’entorn laboral menstru-friendly a Catalunya.

Entre les empreses emergents destaca la startup de salut mental enfocada a dones Somos Estupendas, els sostenidors intel·ligents Ubra que preveuen el càncer de pit, Moonai i l'adéu a una menstruació amb dolor o Her Roomies, la startup de lloguer per a dones única al món. També el cas de Marina Planas, que és l'única europea nominada a la llista dels 50 professionals més influents del "Marketplace Market Makers". I, sense oblidar, titulars directes que van des del "no sóc la secretària ni la nena, sóc l'advocada", “Les dones al sector TIC: Ens ho hem de creure i passar a l’acció”  a "Mama, jo de gran vull ser CEO d'una companyia".

Hi ha un element que per mi és imprescindible en el periodisme: la mirada feminista en tots els seus continguts al llarg de l’any i no només la reivindicació del 8 de març

És un autèntic privilegi formar part de VIA Empresa que celebra una dècada de trajectòria com a referent informatiu. I, encara més, en un sector tradicionalment masculinitzat que obre la porta a nous relats, noves perspectives, noves mirades i a un empoderament femení inaudit que val la pena de cobrir. I que hi hem estat, hi som i hi serem. Mil gràcies als companys i companyes que ho fan possible. Per deu anys més!

Més informació
Anna N. Schlegel: “I el fuet? Hem d’exportar moltíssims productes catalans als Estats Units!”
Radiografia del club femení Juno House: 'women to women' i pur negoci
Somos Estupendas o com agafar el timó de la teva vida
Avui et destaquem
El més llegit