Consum es proposa reduir la bretxa salarial en un 20%

Les dones ja suposen el 60% de la direcció dels supermercats de la firma i el 30% dels llocs executius

Consum reduirà un 20% la bretxa salarial de la seua plantilla | Cedida Consum reduirà un 20% la bretxa salarial de la seua plantilla | Cedida

Consum ha posat en marxa el seu III Pla d'Igualtat 2018-2022 amb el qual es compromet a reduir un 20% la bretxa salarial entre dones i homes en els pròxims cinc anys. Actualment, les dones ja suposen el 60% de la direcció dels supermercats i el 30% dels llocs executius. Amb aquest Pla, l'objectiu de la cooperativa valenciana és seguir millorant la presència de les dones en llocs de responsabilitat a través d'un nou model de pla de carrera. A més, es preveu aplicar una millora retributiva al personal operatiu, que també contribuirà a reduir la bretxa.

D'aquesta manera, la Cooperativa posa de manifest la seua implicació amb la igualtat d'oportunitats entre dones i homes. Dels 14.400 treballadors amb els quals la cooperativa va tancar en 2017, el 72,4% són dones, amb una mitjana de 39 anys.

La cooperativa vol formar al 100% de la cadena de comandament per a sensibilitzar en igualtat d'oportunitats i perspectiva de gènere

A través d'aquest III Pla d'Igualtat, Consum assegura que tots els processos de selecció i promoció compten amb dones candidates que compleixen el perfil que se sol·licita. També formar al 100% de la cadena de comandament per a sensibilitzar en igualtat d'oportunitats i perspectiva de gènere. Tanmateix, la cooperativa té el compromís de sumar, almenys, una mesura més de conciliació a l'any, promoure l'accés d'homes a llocs de treball culturalment associats a les dones i afavorir l'accés a l'ocupació de persones amb discapacitat.

Igualtat als òrgans de govern

Al Consell Rector (semblant al Consell d'Administració d’una societat mercantil) la representació de les dones arriba al 67% i al Comité Social (semblant al Comiteé d'Empresa), format per 16 membres, la meitat són dones, entre elles, la presidenta. Consum, com a empresa d'economia social, assegura que busca facilitar la conciliació de la vida familiar i laboral dels seus treballadors, posant a les persones per damunt de qualsevol altre interés, per a millorar la qualitat de vida de les mateixes i d'aquelles que les rodegen.

De fet, els treballadors de Consum consideren la igualtat i conciliació el tercer factor que més influeix en l'increment de la seua satisfacció i motivació laboral, amb una nota mitjana de 7,75 sobre 10, només per sota de la retribució i la seguretat en l'ocupació i futur, segons l'última Enquesta de Clima Laboral, realitzada en 2018. En la citada enquesta han participat 12.714 persones, la qual cosa representa el 97,4% de la plantilla total de Consum.

Més informació
Consum amplia a 7 setmanes el permís de paternitat retribuït
Europa no escurça la bretxa: les dones guanyen un 16% menys
Un distintiu per a les empreses que lluiten contra la bretxa salarial
Avui et destaquem
El més llegit