Un Monopoly per promocionar València

'Joc de València' és una proposta de regal per a tota la família que representa els comerços tradicionals i edificis emblemàtics de la capital valenciana

La ciutat de València | iStock La ciutat de València | iStock

Joc de València és un Monopoly per a tota la família que posa en valor els comerços més tradicionals de la ciutat, així com edificis tan emblemàtics com El Micalet, La Llotja de la Seda, el Mercat, l'edifici del Rellotge o la pèrgola de La Marina, entre altres. El regidor de Turisme i Internacionalització, Emiliano García, ha presentat aquest el producte acompanyat d'Enric Cervera, editor del joc; Romina Chilet, coordinadora; i Virginia Lorente, dissenyadora.

Més info: Ms. Monopoly, el joc en què les dones guanyen més que els homes

S'han fabricat un lot de 5.000 jocs, amb edicions en valencià i en castellà, que es venen des d'aquest desembre en llibreries i botigues de joguines a un preu de 27 euros. Una iniciativa que per a García "promociona i projecta molt bé la marca València" i que ha incidit en què "arriba en un moment important per la Capitalitat del Disseny de 2022 de València, la qual cosa ha de servir "per a posar en calor aquesta capitalitat, perquè tindrà una transcendència important, i estic convençut que marcarà un abans i un després".

Presentació del Monopoly de València | Ajuntament de València
Presentació del Monopoly de València | Ajuntament de València

Dels 5.000 jocs fabricats, abans de la seua eixida a mercat ja s'havien venut 1.500 segons el també director Enric Cervera. El seu disseny i estètica "són espectaculars i actuals, i reflecteixen el que és València, perquè els usuaris i les usuàries se senten reconeguts i reconegudes", assenyala. "Hem pretés buscar la complicitat dels comerços perquè vulguen ser protagonistes, ja que emocionalment estan molt relacionats amb la ciutat, hem posat cara a negocis i empreses que formen part de la vida dels valencians i les valencianes, aprecia. "Volem posar en valor el patrimoni econòmic de la ciutat que aporta singularitat a València, li donen personalitat i promociona la marca València".

Cervera: "Volem posar en valor el patrimoni econòmic de la ciutat que aporta singularitat a València"

Per la seua part, Romina Chilet, coordinadora del Joc de València, ha assenyalat que "els comerços ho han pres com un regal i s'han implicat molt. És una peça molt bonica que representa l'activitat de la ciutat més enllà dels comerços", ha afegit. Virginia Lorente, la dissenyadora, també ha afirmat que el projecte "reivindica aquesta ciutat, el seu patrimoni, aquests comerços i espais que li donen identitat pròpia".

Més informació
Els orígens anticapitalistes del Monopoly
Finanpolis, el Monopoly de les finances
Avui et destaquem
El més llegit