Les 50 emprenedores més influents d'Europa

EU-Startups posa en valor les dones empresàries i inversores del continent europeu, entre les quals destaquen Laura Urquizu i Mar Alarcón

EU-Startups dóna llum a les dones emprenedores d'Europa | iStock
EU-Startups dóna llum a les dones emprenedores d'Europa | iStock

"Per què s’ha de justificar tant que les dones en llocs de direcció sabem treballar bé?". La vicepresidenta de l’Associació 50a50, Mar Gaya, com tantes altres, sovint llança aquesta pregunta a l'aire durant les seves intervencions en actes sobre apoderament femení, una qüestió que, sovint, encara avui en dia queda tapada i passa desapercebuda, però que, poc a poc, va agafant més força en tota la societat. Precisament per això, EU-Startups ha volgut posar llum a les dones empresàries i inversores d'Europa, entre les quals destaquen la CEO de Red Points, Laura Urquizu, i la fundadora i CEO de Social Car i col·laboradora de VIA Empresa, Mar Alarcón. De fet, són les dues úniques dones espanyoles que entren al rànquing i les dues lideren les seves empreses des de Barcelona.

Més info: "És un error pensar que un fundador és un bon CEO"

En la seva edició 2019, EU-Startups posa de relleu que aquestes 50 dones han estat triades entre una selecció de 250 emprenedores, una selecció que vol posar en valor la seva tasca ja que, lamenta la publicació europea, "encara no estan gaire representades en el món de la creació". Però encara queda camí per recórrer.

Entre aquestes 50 dones, destaquen per damunt de les altres les del Regne Unit, país que compta amb 19 de les 50 emprenedores més influents d'Europa. La segueix Alemanya amb 11 i França amb set, mentre que la resta de països que apareixen en el rànquing compten amb una o dues directives i/o àngels inversors. És el cas d'Espanya, que apareix a la llista gràcies a Urquizu i Alarcón, les dues dones més influents de tot l'Estat i que dirigeixen les seves respectives empreses des de la capital catalana.

D'Urquizu destaquen que és la directora general de Red Points des dels inicis de l'empresa. Una empresa que, amb només cinc anys de vida, ha rebut un total de finançament de 65 milions de dòlars i on hi treballen més de 220 persones, han ajudat més de 600 clients, parlen més de 25 llengües i s'han begut més de 3.000 cafès, asseguren.

Per la seva banda, Alarcón és una de les top 50 dones més influents d'Europa per haver fundat Social Car fa poc més de vuit anys, una empresa líder a tot Espanya en lloguer de cotxes P2P. També subratllen que és membre del consell de Barcelona Tech City, Adigital i mentora de Conector Accelerator. De fet, la seva empresa va fer el salt al mercat dels VTC a Barcelona, on competeix amb Cabify per ser protagonista de la mobilitat sostenible del futur.

El 1994, l'exdirector general de l'Iese, Juan Antonio Pérez, deia que "si el segle XXI funciona, serà perquè la dona tindrà una participació cada vegada major en l'organització de la societat [...], però aquesta missió només serà acceptada per la dona si no perd la seva feminitat. Perquè la dona és el nucli de la família, i aquesta, la base de la societat". I així s'està demostrant i així ha de continuar sent, sempre donant-li visibilitat i la importància que es mereixen per tot el que representen. Aquestes són (algunes de) les dones que marquen i marcaran el futur de totxs.

Més Informació
El segle XXI serà femení o no serà
Les 10 millors startups per treballar a Barcelona
SocialCar entra en el mercat dels VTC a Barcelona
Avui et destaquem
Comentaris