SocialCar entra en el mercat dels VTC a Barcelona

La plataforma de mobilitat dirigida per Mar Alarcón competirà amb Cabify a la capital catalana

Mar Alarcón és la fundadora i CEO de SocialCar. | Cedida Mar Alarcón és la fundadora i CEO de SocialCar. | Cedida

Ja fa vuit anys que Mar Alarcón va posar el seu cotxe a SocialCar, la plataforma online de lloguer de vehicles entre particulars, carsharing i renting. Ara, SocialCar agafa més embrenzida que mai entrant en el mercat dels vehicles amb conductor (VTC) a Barcelona. "És possible operar amb 15 minuts de preserva, que mantenen diferenciat el servei dels VTC i el taxi, sense oblidar la innovació i la tecnologia en benefici de l'interès general que ha de ser la base per avançar en polítiques inclusives per a tots", assegura Mar Alarcón, fundadora i CEO de SocialCar i opinadora de VIA Empresa.

Més info: Alarcón: "És mentida que l'emprenedor surt de la zona de comfort"

La plataforma nascuda a Barcelona amplia la seva oferta de mobilitat urbana amb un nou servei que permetrà a partir d'aquest mateix dimarts demanar un vehicle amb conductor en qualsevol moment des de l'aplicació. D'aquesta forma, SocialCar competirà amb Cabify pel sector dels VTC a la capital catalana complint així amb el polèmic decret de la Generalitat que regula el servei amb 15 minuts de precontractació i que evita que els vehicles estiguin en circulació o localitzables abans de la contractació del servei. Tot plegat, a l'espera també del retorn (o no) d'Uber a Barcelona.

Inicialment, la flota de SocialCar estarà formada per 250 cotxes berlina negres que són aquells que es van quedar sense activitat després de l'aprovació del decret. Una de les grans novetats és que tots els vehicles estaran retolats amb el nom de la marca i l'objectiu és que la flota acabi sent elèctrica a mig termini per tal de promoure així la mobilitat eficient a la ciutat.

Alarcón: "És possible operar amb 15 minuts de prereserva sense oblidar la innovació i la tecnologia en benefici de l'interès general que ha de ser la base per avançar en polítiques inclusives per a tots"

SocialCar que està participada per Alarcón i Francesc QueraltRACCCabiedes & Partners i diferents business angels aplicarà un 30% de descompte als més de 250.000 usuaris que ja formen part de la seva plataforma. Alhora, ha tancat un acord amb la startup WeSmartPark per tal de poder estacionar els seus vehicles quan no estiguin en circulació. "El cotxe només s'utilitza un 2% del temps, el 98% restant està aturat!", defensava Alarcón en una entrevista a VIA Empresa.

Durant la seva estrena com a opinadora d'aquest mitjà digital, la CEO de SocialCar va posar llum a les xifres del conflicte entre taxis i VTC: "El problema es centra en un col·lectiu que gestiona a Catalunya 12.549 llicències de taxi i 2.418 de VTC, corresponent a una proporció de 5,78 llicències de VTC per cada 30 de taxi". Encara més: el preu de llicències de taxis oscil·la entre els 110.000 i 140.000 euros i les taxes impositives van d'entre 678 euros a 3.355 euros pel traspàs d'una llicència o de 403 a 3.997 euros per la validació d'un vehicle.

Més info: Ni un pas enrere, millor fem-ne cinc

"Qüestionem-nos en mans de qui o què està la protecció de l'interés general, clarament en mans de la política. Però, recordem que l'usuari té més veu que mai, l'usuari decideix, l'usuari escull i no hi ha protesta que el detingui. Si no li agrades, moriràs poc a poc", va concloure Alarcón en aquesta primera opinió. Un preludi del que estava per venir: SocialCar arranca en el mercat de les VTCs a Barcelona per quedar-se en el futur de la mobilitat sostenible.

Més informació
Mar Alarcón: "El cotxe només s'utilitza un 2% del seu temps"
Cabify torna a Barcelona
4YFN: Què és abans l’ou o la gallina?
Avui et destaquem
El més llegit