Si vols vendre més, parla català

El 67,9% dels consumidors voldria que les marques i botigues els atenguessin usant la llengua catalana

El programa Emmarca't vol fomentar l'ús del català com a llengua de màrqueting El programa Emmarca't vol fomentar l'ús del català com a llengua de màrqueting

Per a moltes persones, el català és una llengua de comunicació i cultura, però també una llengua portadora de sentiments. Per això, la gran majoria dels consumidors demanen més català a les marques. Així ho indica un estudi de la Direcció General de Política Lingüística, que posa en relleu que el 67,9% dels consumidors els agradaria que l’atenció al públic de les seves marques i botigues pogués ser també en català.

Per això, la Direcció General de Política Lingüística ha impulsat el programa Emmarca’t amb l’objectiu d’acostar el català a grans marques utilitzant estratègies de màrqueting que es basen, fonamentalment, en la proximitat i la satisfacció dels seus públics objectius.

Per dissenyar aquest programa, s’ha portat a terme un estudi per determinar les marques amb més notorietat per als consumidors catalans a partir d'una enquesta i s'ha analitzat l'oferta lingüística en els telèfons d'atenció i els webs.

Així, el programa Emmarca't inclou les marques amb més notorietat a Catalunya que tenen mancances lingüístiques en web i atenció telefònica. En concret, en els pròxims mesos contactarà amb 288 marques líder que no tenen el català al web; 179 que no el tenen en el telèfon automatitzat d'atenció al client, i 75 que no el tenen en l'atenció telefònica personal.

Més informació
Com hem arribat al 'contactless'
El màrqueting digital parla català
Youtubers i Instagramers a la catalana
Avui et destaquem
El més llegit