
26
de Febrer
de
2015 - 05:30
Act.
03
de Febrer
de
2016 - 16:17
"Smart Sea vol ser la Lonely Planet del mar", diu Laia Tutzó (@laiatutzo), directora d'operacions d'aquesta start-up catalana. L'aplicació és un "directori, una guia interactiva dels ports on consten informació de cada port, serveis nàutics, instal·lacions i fins i tot l'oferta d'oci que s'hi pot trobar". Tutzó va participar en els Jocs Olímpics de Pequín l'any 2008 en esports de vela i és mànager de la Federació Catalana de Vela, feina que abandona aquest divendres. A partir d'ara centrarà la seva activitat en aquesta start-up que es troba instal·lada a l'mStartupBarcelona.
El Google Maps del mar
Smart Sea com a tal fa poc que ha nascut, exactament dues setmanes, "fins ara era Smart Port", explica Tutzó. Smart Port és un projecte de Pau Casas i Marc Borrell, dos emprenedors que van impulsar la idea d'una aplicació mòbil i que ara muta fusionant-se amb Blue Sea per "ser un referent de la gent que ve i va al mar", diu l'emprenedora. Borrell i Tutzó es coneixien perquè "el món nàutic és molt petit" i l'han fitxada com a mentora.
Amb la fusió amb Blue Sea, que s'han dedicat a digitalitzar cartes nàutiques, Smart Sea pot oferir un servei barat i mobile als navegants que "ara mateix requereix una gran inversió en hardware". Així, un navegant pot descarregar-se uns "mapes del mar" i fer-los servir off-line amb el GPS.
Així Smart Sea té una doble utilitat, per aquells que posseeixen una embarcació i pels que no: "Pot ser útil a un capità, però també als creueristes que arriben a un port", diu Tutzó.
"A Smart Sea volem agrupar els ports d'arreu del món i fer que siguin més mobile, ara mateix la vida als ports és molt rudimentària i això pot canviar", explica Tutzó. D'aquesta manera -diu- "volem que els ports es puguin comunicar amb els seus usuaris, que aquests puguin fer reserves d'amarrament a través de l'app o puguin obrir les portes de les instal·lacions amb els seus smartphones". Així mateix, continua, "volem que puguin informar-se sobre la seva oferta d'oci, les escoles de vela o pàdel surf, que potenciïn el boat-sharing... Les possibilitats són molt grans!" exclama Tutzó.
Capitalització i futur
Per fer això es necessita gent i capital. De moment a Smart Sea hi treballen sis persones i es troben "a 100.000 euros per arribar al milió que volem per la primera ronda de capitalització", diu l'esportista. Aquesta start-up, que es troba acollida per l'acceleradora IMPACT a l'mStartupBarcelona, "pretén doblar la plantilla", diu Tutzó. Per a l'emprenedora, ser al programa d'acceleració "és un premi i ens sentim molt afortunats perquè la competència era molt gran". L'emprenedora afirma que l'ambient d'emprenedoria i l'acompanyament de l'acceleradora han estat molt útils per a ells.
Smart Sea participarà en el 4Years From Now (4YFN), la trobada d'start-ups paral·lela al Mobile World Congress amb l'objectiu de recaptar el finançament que requereixen i "donar-nos a conèixer en una plataforma tan important com el MWC".
A tota vela
De moment ja han contractat la versió prèmium del servei el 80% dels ports de Catalunya, "ens volem instal·lar a Europa, als ports de l'arc mediterrani", diu l'emprenedora, i afegeix que "estem en converses amb la Unió de ports del Mediterrani, Turquia, Grècia, Croàcia...".
Tot i la jove història de Smart Sea, les xifres de l'aplicació auguren un robust creixement de l'empresa: 60 ports espanyols amb contractació prèmium i esperen afegir-ne 50 més, 30 ports catalans que representen el 80% del tràfic marítim català i obren oficina a San Francisco. "La costa de Califòrnia té més quilòmetres que l'espanyola", diu Tutzó, i afegeix: "És divertit. Aquí hi ha negoci".
El Google Maps del mar
Smart Sea com a tal fa poc que ha nascut, exactament dues setmanes, "fins ara era Smart Port", explica Tutzó. Smart Port és un projecte de Pau Casas i Marc Borrell, dos emprenedors que van impulsar la idea d'una aplicació mòbil i que ara muta fusionant-se amb Blue Sea per "ser un referent de la gent que ve i va al mar", diu l'emprenedora. Borrell i Tutzó es coneixien perquè "el món nàutic és molt petit" i l'han fitxada com a mentora.
Amb la fusió amb Blue Sea, que s'han dedicat a digitalitzar cartes nàutiques, Smart Sea pot oferir un servei barat i mobile als navegants que "ara mateix requereix una gran inversió en hardware". Així, un navegant pot descarregar-se uns "mapes del mar" i fer-los servir off-line amb el GPS.
Així Smart Sea té una doble utilitat, per aquells que posseeixen una embarcació i pels que no: "Pot ser útil a un capità, però també als creueristes que arriben a un port", diu Tutzó.
"A Smart Sea volem agrupar els ports d'arreu del món i fer que siguin més mobile, ara mateix la vida als ports és molt rudimentària i això pot canviar", explica Tutzó. D'aquesta manera -diu- "volem que els ports es puguin comunicar amb els seus usuaris, que aquests puguin fer reserves d'amarrament a través de l'app o puguin obrir les portes de les instal·lacions amb els seus smartphones". Així mateix, continua, "volem que puguin informar-se sobre la seva oferta d'oci, les escoles de vela o pàdel surf, que potenciïn el boat-sharing... Les possibilitats són molt grans!" exclama Tutzó.
Capitalització i futur
Per fer això es necessita gent i capital. De moment a Smart Sea hi treballen sis persones i es troben "a 100.000 euros per arribar al milió que volem per la primera ronda de capitalització", diu l'esportista. Aquesta start-up, que es troba acollida per l'acceleradora IMPACT a l'mStartupBarcelona, "pretén doblar la plantilla", diu Tutzó. Per a l'emprenedora, ser al programa d'acceleració "és un premi i ens sentim molt afortunats perquè la competència era molt gran". L'emprenedora afirma que l'ambient d'emprenedoria i l'acompanyament de l'acceleradora han estat molt útils per a ells.
Smart Sea participarà en el 4Years From Now (4YFN), la trobada d'start-ups paral·lela al Mobile World Congress amb l'objectiu de recaptar el finançament que requereixen i "donar-nos a conèixer en una plataforma tan important com el MWC".
A tota vela
De moment ja han contractat la versió prèmium del servei el 80% dels ports de Catalunya, "ens volem instal·lar a Europa, als ports de l'arc mediterrani", diu l'emprenedora, i afegeix que "estem en converses amb la Unió de ports del Mediterrani, Turquia, Grècia, Croàcia...".
Tot i la jove història de Smart Sea, les xifres de l'aplicació auguren un robust creixement de l'empresa: 60 ports espanyols amb contractació prèmium i esperen afegir-ne 50 més, 30 ports catalans que representen el 80% del tràfic marítim català i obren oficina a San Francisco. "La costa de Califòrnia té més quilòmetres que l'espanyola", diu Tutzó, i afegeix: "És divertit. Aquí hi ha negoci".
El contingut de la secció Una idea, una empresa està elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona