• Smart Sea, la 'Lonely Planet' del mar
Secció patrocinada per:
Logo barcelona Activa nou

Smart Sea, la 'Lonely Planet' del mar

L'app catalana, de la qual és mentora una ex esportista olímpica de vela, vol ser la guia interactiva de referència per a tot aquell usuari dels ports, sigui mariner o no

Pau Casas, Laia Tutzó i Jesus Carbajosa, de Smart Sea
Pau Casas, Laia Tutzó i Jesus Carbajosa, de Smart Sea
Aiats Agustí
Periodista
26 de Febrer de 2015 - 05:30
Act. 03 de Febrer de 2016 - 16:17
"Smart Sea vol ser la Lonely Planet del mar", diu Laia Tutzó (@laiatutzo), directora d'operacions d'aquesta start-up catalana. L'aplicació és un "directori, una guia interactiva dels ports on consten informació de cada port, serveis nàutics, instal·lacions i fins i tot l'oferta d'oci que s'hi pot trobar". Tutzó va participar en els Jocs Olímpics de Pequín l'any 2008 en esports de vela i és mànager de la Federació Catalana de Vela, feina que abandona aquest divendres. A partir d'ara centrarà la seva activitat en aquesta start-up que es troba instal·lada a l'mStartupBarcelona.

El Google Maps del mar
Smart Sea com a tal fa poc que ha nascut, exactament dues setmanes, "fins ara era Smart Port", explica Tutzó. Smart Port és un projecte de Pau Casas i Marc Borrell, dos emprenedors que van impulsar la idea d'una aplicació mòbil i que ara muta fusionant-se amb Blue Sea per "ser un referent de la gent que ve i va al mar", diu l'emprenedora. Borrell i Tutzó es coneixien perquè "el món nàutic és molt petit" i l'han fitxada com a mentora.

Amb la fusió amb Blue Sea, que s'han dedicat a digitalitzar cartes nàutiques, Smart Sea pot oferir un servei barat i mobile als navegants que "ara mateix requereix una gran inversió en hardware". Així, un navegant pot descarregar-se uns "mapes del mar" i fer-los servir off-line amb el GPS.

Així Smart Sea té una doble utilitat, per aquells que posseeixen una embarcació i pels que no: "Pot ser útil a un capità, però també als creueristes que arriben a un port", diu Tutzó.

"A Smart Sea volem agrupar els ports d'arreu del món i fer que siguin més mobile, ara mateix la vida als ports és molt rudimentària i això pot canviar", explica Tutzó. D'aquesta manera -diu- "volem que els ports es puguin comunicar amb els seus usuaris, que aquests puguin fer reserves d'amarrament a través de l'app o puguin obrir les portes de les instal·lacions amb els seus smartphones". Així mateix, continua, "volem que puguin informar-se sobre la seva oferta d'oci, les escoles de vela o pàdel surf, que potenciïn el boat-sharing... Les possibilitats són molt grans!" exclama Tutzó.

Capitalització i futur 
Per fer això es necessita gent i capital. De moment a Smart Sea hi treballen sis persones i es troben "a 100.000 euros per arribar al milió que volem per la primera ronda de capitalització", diu l'esportista. Aquesta start-up, que es troba acollida per l'acceleradora IMPACT a l'mStartupBarcelona, "pretén doblar la plantilla", diu Tutzó. Per a l'emprenedora, ser al programa d'acceleració "és un premi i ens sentim molt afortunats perquè la competència era molt gran". L'emprenedora afirma que l'ambient d'emprenedoria i l'acompanyament de l'acceleradora han estat molt útils per a ells.

Smart Sea participarà en el 4Years From Now (4YFN), la trobada d'start-ups paral·lela al Mobile World Congress amb l'objectiu de recaptar el finançament que requereixen i "donar-nos a conèixer en una plataforma tan important com el MWC".

A tota vela
De moment ja han contractat la versió prèmium del servei el 80% dels ports de Catalunya, "ens volem instal·lar a Europa, als ports de l'arc mediterrani", diu l'emprenedora, i afegeix que "estem en converses amb la Unió de ports del Mediterrani, Turquia, Grècia, Croàcia...".

Tot i la jove història de Smart Sea, les xifres de l'aplicació auguren un robust creixement de l'empresa: 60 ports espanyols amb contractació prèmium i esperen afegir-ne 50 més, 30 ports catalans que representen el 80% del tràfic marítim català i obren oficina a San Francisco. "La costa de Califòrnia té més quilòmetres que l'espanyola", diu Tutzó, i afegeix: "És divertit. Aquí hi ha negoci".
El contingut de la secció Una idea, una empresa està elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona