L’Ajuntament posarà “condicions” a l’ampliació de Mataró Parc

El consistori de la capital del Maresme pretén d’aquesta manera que el projecte no acabi perjudicant el comerç de proximitat

Un dels accessos del centre comercial Mataró Parc (ACN) Un dels accessos del centre comercial Mataró Parc (ACN)

L'Ajuntament de Mataró està decidit a facilitar l'ampliació del centre comercial Mataró Parc, però hi posarà condicions. L'alcalde, David Bote, ha explicat en una entrevista a l'ACN que veu "positiu" per a la ciutat el projecte d'ampliació sempre que es garanteixi la salvaguarda del comerç de proximitat. En aquest sentit, Bote detalla que a partir del setembre es vol asseure amb l'operador comercial per formalitzar quines són les "condicions" que posa l'Ajuntament per facilitar aquesta ampliació i analitzar en quins terminis i de quina manera es pot fer realitat el projecte. Actualment, els terrenys per on vol créixer Mataró Parc són zona verda i per fer realitat l'ampliació cal que l'Ajuntament aprovi un canvi de planejament.

Els eixos comercials del centre de Mataró són "el cor que batega i bombeja sang per tota la ciutat" i el model comercial que això representa s'ha de mantenir invariable. Aquesta és la premissa amb la qual l'alcalde de Mataró, David Bote, afronta la gestió política que ha d'acabar facilitant l'ampliació del centre comercial Mataró Parc, a la zona nord de la ciutat.

És per això que Bote vol acordar amb l'operador comercial els detalls del projecte abans de fer cap tràmit administratiu que pugui acabar comprometent el petit comerç del centre i els barris de la ciutat. S'ha de garantir, explica, "que l'ampliació del Mataró Parc no acabi substituint el comerç de proximitat".

L'alcalde vol deixar passar l'estiu per, després de les vacances, iniciar les converses formals amb l'operador comercial que permetin fixar quins són aquests condicionants: "Al setembre hauríem de ser capaços de posar sobre la taula tot això que diem de paraula i veure què és exactament el que significa".

El projecte d'ampliació que preveu l'empresa es concreta en la creació de 30.000 metres quadrats de nova superfície comercial, destinats a mitjanes superfícies especialitzades en sectors com el bricolatge, la decoració i llar, la jardineria, les joguines o els serveis per a l'automòbil.

Més informació
Així emprèn la gent normal
El ‘Top Manta’ amplia el catàleg
El Consorci de la Zona Franca destinarà el 10% dels beneficis a ajuts socials
Avui et destaquem
El més llegit