L'app pública de taxi de Barcelona estarà en marxa a la tardor

L'aplicació té l'objectiu de reduir els 300 milions de quilòmetres anuals que els taxistes fan sense clients

El pagament no es podrà fer amb l'aplicació, que pretén digitalitzar el 50% de taxis sense emissora | iStock El pagament no es podrà fer amb l'aplicació, que pretén digitalitzar el 50% de taxis sense emissora | iStock

L'app pública per demanar un taxi a Barcelona estarà en funcionament a la tardor després de fer proves pilot a l'estiu, amb l'objectiu de reduir els 300 milions de quilòmetres anuals que els taxistes fan sense clients. L'Institut Metropolità del Taxi (IMET) i l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) han desenvolupat aquesta iniciativa "pionera", que imita el gest de petició a mà alçada al carrer. Aquest sistema, que tindrà el nom de Picmi, busca que tots dels taxis ofereixin un servei digitalitzat, ja que a hores d'ara, la meitat del sector no està adherit a cap aplicació o emissora. El sistema no comptarà amb possibilitat de fer reserves ni tampoc de fer pagaments a través de l'app.

El temps que els conductors circulen per la capital catalana sense clients representa un 48% del trànsit total del sector, segons ha indicat Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, en una roda de premsa aquest dimarts. Per això, el servei també té la finalitat d'augmentar el volum de demanda de taxis i de realitzar rutes més eficients, reduint l'impacte ambiental. En aquest sentit, el projecte anirà acompanyat de la creació d'una xarxa de noves microparades perquè els taxistes puguin esperar les peticions, que complementaran les 275 que hi ha a Barcelona i les 376 de tota l'àrea metropolitana.

La mesura té un pressupost de 300.000 euros, el 80% dels quals es finançaran amb fons europeus Next Generation. La presidenta de l'Institut Metropolità del Taxi (IMET) i regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Laia Bonet, ha assegurat que "se'n necessitaran tantes com sigui possible" però que encara no està tancada la xifra total. De fet, és possible que l'app comenci a funcionar sense que aquesta xarxa complementaria estigui planificada perquè el consistori no vol més demores. En tot cas, Bonet ha assegurat que amb el nou sistema "sense cap mena de dubte serà molt més fàcil trobar un taxi" però "no substituirà" completament el fet de demanar-ne un pel carrer. 

L'aplicació no comptarà amb possibilitat de fer reserves ni tampoc de fer pagaments a través de l'app, ja que, d'inici, es limitarà a "copiar" el servei de mà alçada, segons ha explicat Ramón Pruneda, director tècnic d'AMB Informació i Serveis, que és l'empresa pública que ha desenvolupat l'app. En cas de no presentar-se en diferents serveis, els clients podran ser exclosos temporalment de l'app.

D'altra banda, hi haurà zones d'exclusions on no es podrà demanar un Picmi: quan s'està a prop d'una parada tradicional de taxi i quan hi ha massa demanda –per exemple a la sortida d'un concert- quan es prioritzarà que els taxis vagin recollint a les persones sense fer servir l'app. Una altra de les opcions que inclou el servei és la possibilitat de saber el preu aproximat de la ruta a través del calculador de preus de l'IMET.

Més informació
Una startup catalana crea el taxi aeri elèctric sota demanda
Barcelona lidera la innovació en mobilitat
Avui et destaquem
El més llegit