Barcelona posa en marxa l'oficina tècnica del 22@

El nou espai centralitzarà l'atenció a empreses i ciutadans ja sigui en l'àmbit econòmic, urbanístic o sociocultural

L'oficina del 22@, situada a l'edifici MediaTIC | ACN L'oficina del 22@, situada a l'edifici MediaTIC | ACN

Barcelona posa en marxa aquest dilluns l'Oficina Tècnica del 22@ per centralitzar l'atenció a les empreses i als ciutadans, ja sigui en l'àmbit econòmic, urbanístic o sociocultural del Poblenou. L'oficina, ubicada a l'edifici MediaTIC, està gestionada per l'Ajuntament de Barcelona i canalitzarà a través d'un servei de finestreta única les gestions empresarials i urbanístiques relacionades amb projectes per desenvolupar el 22@. Així, un dels objectius és que sigui un punt de referència per captar, impulsar i reforçar projectes relacionats amb el desenvolupament del districte. "Volem que sigui un districte tecnològic, econòmic, però també on viure i on gaudir de l'espai públic", ha expressat el primer tinent d'alcaldia d'Economia, Jaume Collboni.

El primer tinent d'alcaldia ha recordat que l'objectiu de Govern municipal és crear en aquesta zona de la ciutat fins a 60.000 llocs de treball en els pròxims deu anys i 15.800 nous habitatges assequibles de protecció oficial.

Entre els serveis que s'ofereixen a l'oficina hi ha una primera orientació i assessorament sobre regulacions i procediments relacionats amb el planejament urbanístic, el pla d'usos o l'inici d'una activitat econòmica.

A més, en una segona fase al 2021 s'aprofundirà en aquest assessorament i com a novetat es treballarà en amb el servei de Promoció Internacional i Captació d’Inversions, per atraure inversió pública i privada de qualitat. L'oficina també coordina tasques entre diferents agents municipals i centralitzarà la generació de dades i coneixement sobre el projecte 22@, a més de fer-ne difusió.

Més informació
La inversió al 22@ cau, però les multinacionals mantenen l'interès per Barcelona
Relleu al 22@Network amb plans d'expansió
Avui et destaquem
El més llegit