Barcelona sanciona empreses de patinets elèctrics compartits

L'Ajuntament lamenta que dues companyies incompleixin l'acord d'esperar a una normativa que reguli l'activitat

Una chica en patinete eléctrico por la Avinguda Diagonal | ACN Una chica en patinete eléctrico por la Avinguda Diagonal | ACN

La Guàrdia Urbana de Barcelona intensificarà les sancions a les dues empreses de patinets elèctrics compartits que operen en la ciutat i que han incomplert l'acord aconseguit amb la resta d'operadors de no instal·lar-se a la capital catalana fins que es compti amb una regulació d'aquesta activitat.

La regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, ha destacat que l'objectiu és "llançar un missatge molt contundent a aquestes dues companyies que estan operant de forma incorrecta a l'espai públic i incomplint el pacte que s'ha fet amb la resta d'empreses".

Més info: Els patinets de Wind Mobility arriben a Barcelona

Alarcón ha assegurat que entre 20 i 25 empreses de sharing de patinets elèctrics volen operar a la ciutat però han acordat esperar a la regulació. La regidora ha avançat que la regulació del patinet compartit serà previsiblement similar a la del sharing de motos i bicis presentada al juliol, encara que amb "una petita diferència": les motos i les bicis ja tenien espais en els quals aparcar a la ciutat, alguna cosa que no ocorre amb els patinets.

Des de l'Ajuntament calculen que a la primavera tindran establert el nombre màxim de llicències i vehicles que podran donar-se d'alta a la ciutat. Així mateix, existeix la possibilitat de convocar un concurs d'operadors.

Sancions per aparcament

Entre gener i juliol d'aquest any la Urbana ha interposat 1.448 denúncies a patinets per aparcar en llocs reservats a altres vehicles i serveis, i altres 200 més per lligar el vehicle a mobiliari urbà.

L'Ordenança de Circulació preveu com han de circular els vehicles de mobilitat personal d'ús comercial a la ciutat: els conductors han de portar casc, els vehicles han d'estar registrats i tenir segur, han de complir amb les normes de circulació corresponents al tipus de vehicle, i han de circular pels espais adequats.

Els patinets elèctrics poden circular en carrils bici -tant si estan en calçada o en vorera-, en calçades de zones 30 -sempre que la velocitat màxima del vehicle superi els 20 quilòmetres per hora- i per parcs a com a màxim 10 quilòmetres per hora, respectant la prioritat del vianant.

Més informació
La febre dels patinets elèctrics
Seat i Uber pugen al negoci de patinets elèctrics compartits
El 'boom' dels patinets elèctrics obre un nou mercat a les asseguradores
Avui et destaquem
El més llegit