Obre a Barcelona el primer mercat majorista d'aliments ecològics d'Espanya

Mercabarna estrena el Biomarket després d'invertir-hi cinc milions d'euros

L'exterior del Biomarket, el mercat de productes ecològics de Mercabarna | Cedida L'exterior del Biomarket, el mercat de productes ecològics de Mercabarna | Cedida

Ha obert a Barcelona el primer mercat majorista d'aliments ecològics d'Espanya. És el Biomarket i neix de les mans de Mercabarna, que ha invertit cinc milions d'euros en fer-lo possible, després de detectar una tendència a l'alça de la demanda d'aquest tipus de productes a Catalunya. A part de ser el primer de l'Estat espanyol, és el que concentra més empreses hortofructícoles d'Europa.  

L'espai compta amb una superfície de 8.900 metres quadrats, amb una àrea de càrrega i descàrrega inclosa. La superfície comercial és de 2.568 metres quadrats. S'hi han instal·lat 21 punts de venda: 16 per a empreses majoristes, tres per a companyies majoristes de multiproducte i dues per a cooperatives agrícoles. A més, hi ha una zona on s'hi podran establir nou productors de proximitat.

L'objectiu és captar un 20% del nou mercat majorista ecològic, fet que suposaria comercialitzar més de 23.500 tones l'any. A partir del 2031, Mercabarna calcula que la penetració en el mercat arribarà al 50%. A més de fruites i hortalisses, que representaran la major part de productes que s'hi vendran, també s'hi podran trobar llegums, cereals, fruits secs, pasta, arròs, ous, làctics, conserves, oli, vinagre i begudes com sucs, vins o caves, entre d'altres. 

Més info: Les empreses de productes ecològics augmenten prop d'un 40%

Les empreses que hi vendran són Aresca Fruit, Badosa Fruits, Bio Extraterrestre, Frutas y Verduras Antonio, Hermanos Fernández López, Prats Fruits, Torres Hnos y Sucs., Ronda Fruits Bio, Green Growing Organic, Sinerggio Macanuda i Hortec Petits productors de proximitat. 

Biomarket neix amb cinc objectius clau, segons indica Mercabarna a través d'un comunicat. El primer és apropar els aliments ecològics a les persones que en volen consumir a través del comerç detallista i la restauració. A més, vol donar resposta a la tendència del sector d'apostar pels productes de proximitat d'aquest tipus, i agrupar les empreses majoristes que en comercialitzen en un mateix recinte. El quart objectiu és facilitar als petits i mitjans productors locals ecològics la venda dels seus productes, mentre que el cinquè passa per oferir instal·lacions específiques per a aliments biològics.  

Més informació
Obbio, el supermercat eco més gran de Catalunya
Organic Boosting o perquè menjar ecològic no ha de ser car
Avui et destaquem
El més llegit