Buff: Innovació i compromís amb el medi ambient

L'empresa té 198 treballadors, exporta a més de 70 països, existeixen més de 1.000 referències de productes a l’hivern i més de 300 a l’estiu

Qualsevol innovació de Buff® ha de tenir en compte el compromís amb la sostenibilitat | Cedida Qualsevol innovació de Buff® ha de tenir en compte el compromís amb la sostenibilitat | Cedida

Buff va néixer de l’entusiasme i l’aposta per la innovació de Joan Rojas, el seu fundador, a l’any 1992. Rojas era motorista i empresari tèxtil d’Igualada i la crisi del sector, el va obligar a reinventar el seu negoci. La seva passió pel motociclisme i l’ús d’una braga militar al coll per protegir-se del vent i del fred, el va dur a crear i reinventar aquest tubular per poder-lo fabricar sense costures, atractiu en disseny i reversible.

Més info: Original Buff, el mocador de l'aventura

Prova d’això va ser la creació de Buff®, un producte indispensable per als amants de l’esport i de la natura, però també en icònic i indispensable en les nostres vides.

La qualitat, una de les seves màximes premisses

26 anys després de la seva creació, Buff® té 198 treballadors, exporta a més de 70 països, existeixen més de 1.000 referències de productes a l’hivern i més de 300 a l’estiu. A més, el 70% del seu disseny, confecció i tall es produeix a Igualada; tot i que un dels seus grans reptes és que la producció total es faci a la capital de l’Anoia. Aquestes xifres ratifiquen i defineixen el seu èxit: uns productes que es caracteritzen per ser versàtils, còmodes, multifuncionals, estètics, elàstics i de qualitat.

thumbnail buff4

Alguns materials dels quals es fabriquen els tubulars són naturals o reciclats | Cedida

Però també ofereixen una àmplia varietat de productes que no només són tubulars: gorres, cintes de cabell, roba esportiva, entre altres. A més, l’empresa compta amb els controls més estrictes de qualitat, ja que els seus productes tenen els següents certificats: OEKO-TEX, ISO 9001, ISO 14001 i són membres SAC (Sustainable Appareal Coalition).

La implicació amb el medi ambient: més enllà de tancar el cercle

En l’actualitat, qualsevol innovació de Buff® ha de tenir en compte el compromís amb la sostenibilitat i el medi ambient, gràcies a la seva aposta per l’economia circular i al mateix temps, sempre pensant en la vida útil del producte en sí. Cadascuna de les fases de la creació del producte ha de causar el mínim impacte possible amb el medi ambient, com també la utilització de matèries primeres reciclades, realitzant ecodisseny, controlar el consum d’aigua durant la seva fabricació i que la seva distribució -tant pel que fa a la logística i al seu transport- també sigui el més sostenible possible, com ho ha estat l’estrena del seu nou packaging, entre altres mesures.

Un Buff® fet amb ampolles de plàstic

Si per alguna altra cosa es pot caracteritzar Buff® és que alguns materials dels quals es fabriquen els tubulars són naturals o reciclats. En el cas de l’ús de materials naturals seria l’ús de llana merino, un tipus de fibra única, extremadament transpirable i resistent a les males olors i que és ideal per a totes les condicions meteorològiques. En el cas dels materials reciclats, destaca una de les novetats per a la propera temporada: la creació d’un nou tubular fet amb ampolles de plàstic. Aquest Buff® portarà com a nom Original Multifunctional Headwear i es fabricarà amb un nou teixit a partir de dues ampolles de plàstic reciclat. Aquest nou material dotarà al producte d’unes propietats i característiques úniques, ja que convertirà al tubular fins a quatre vegades més elàstic. Aquest producte es comercialitzarà a partir del setembre d’enguany.

thumbnail buff2

Buff® s'implica amb el medi ambient | Cedida

Buff® contribueix en campanyes d’EOCA (Associació Europea per a la Conservació del Medi Ambient) fins al punt de convertir-se en empresa clau perquè l’associació tingui èxit. En aquest sentit, Buff® destina 1% dels guanys dels seus productes de Merino Wool a projectes de conservació del medi ambient. Una de les últimes campanyes ha estat la lluita per a la conservació d’uns boscos d’Escòcia.

La implicació de Buff® amb el medi ambient ja és latent des dels seus orígens, i s’ha anat fent més forta i compromesa a mesura que han anat apostant per la innovació i la investigació fins al punt de ser molt més que un tret diferenciador: és el seu ADN per voler contribuir en convertir el món en un lloc millor.

Buff en xifres

198 treballadors

Exporta a més de 70 països

El 70% és made in Igualada

Filials a Canadà, Estats Units d’Amèrica i Alemanya

12.000 m² de fàbrica i oficines a Igualada

1.000 referències de productes a l’hivern (Sports & LifeStyle) i més de 300 a l’estiu

Més informació
Buff i Suara transformen l'11è Premi Factor Humà
Mor el fundador de Buff, Joan Rojas
Avui et destaquem
Comentaris

No hi ha comentaris. T'animes?

El més llegit