Camprodon estrena una guia turística amb intel·ligència artificial per "millorar l'experiència"

Es fa a través del canal de WhatsApp des d'on l'usuari escriu les preguntes i el programa li respon

Un mòbil amb la guia turística i el pont romànic de Camprodon | ACN Un mòbil amb la guia turística i el pont romànic de Camprodon | ACN

Tenir informació personalitzada i al moment sobre Camprodon (Ripollès). Això és el que ofereix Guest Assistant, una guia turística que utilitza la intel·ligència artificial amb l'objectiu de "millorar l'experiència" del visitant. L'han dissenyada dues empreses -New Ideas & Solutions i Tridenia- i ja s'ha posat en marxa aquesta Setmana Santa en fase de prova. La idea és replicar-ho a altres indrets a partir de l'estiu. A través de WhatsApp, l'usuari escriu les preguntes i la guia li respon amb l'idioma que prèviament s'ha escollit. El ventall és molt ampli: propostes gastronòmiques, patrimoni cultural o telèfons d'interès, entre d'altres. Per als ajuntaments, a més, els aporta informació sobre el perfil de visitants i les seves preferències.

Aquesta guia turística alimentada amb la tecnologia IA vol ser la solució a aquells visitants que no troben la informació que els fa falta, entre altres coses, perquè l'oficina de turisme està tancada en aquell moment. "Hi ha molts llocs web amb informació, però no està ordenat de manera intel·ligent; aquesta guia és un motor capaç de buscar de diferents llocs la informació que necessita i en l'idioma que ho ha demanat", explica Joan Corbella (New Ideas & Solutions), un dels impulsors juntament amb Jordi Puig (Tridenia). S'ha començat amb català, castellà, anglès i francès i la idea és anar-ne incorporant de nous més endavant.

Guest Assistant és una eina de promoció de l'economia local per donar a conèixer restaurants, botigues i tot el comerç de proximitat

Els impulsors remarquen que també és una eina de promoció de l'economia local per donar a conèixer restaurants, botigues i tot el comerç de proximitat. La informació apareix en ordre aleatori i diferent a cada recerca per donar les mateixes oportunitats a tothom. "A Internet trobem primer qui més paga i, per tant, sempre trobem informació interessada; el nostre motor no es comporta d'aquesta manera, sinó que de forma aleatòria et presenta tothom que participa activament a la vila", detalla. Des del seu punt de vista, aquesta tendència és la que s'ha de potenciar per garantir la viabilitat de negocis més petits enfront de grans corporacions.

Més informació
El turisme es dispara a Catalunya: un 20,27% més que fa un any
Per un turisme de qualitat
En marxa la comissió de càmpings gironins i el Govern per potenciar un turisme "respectuós"
Avui et destaquem
El més llegit