• Territori
  • La ComerÇiada escalfa motors d'una edició de rècord amb més de 1.000 comerços i 20 municipis

La ComerÇiada escalfa motors d'una edició de rècord amb més de 1.000 comerços i 20 municipis

La iniciativa impulsada per la FOEG, les Cambres de Comerç de Girona i Palamós i una vintena d'associacions comercials suma enguany establiments de les Terres de l'Ebre

La ComerÇiada se celebrarà del 6 al 12 d'octubre a més de 1.000 establiments de 20 municipis catalans | Cedida
La ComerÇiada se celebrarà del 6 al 12 d'octubre a més de 1.000 establiments de 20 municipis catalans | Cedida
Redacció VIA Empresa
23 de Setembre de 2025 - 04:42

La ComerÇiada empren embranzida amb la seva edició més ambiciosa i participativa. La iniciativa, impulsada per Federació d’Organitzacions Empresarials de Girona (FOEG), les Cambres de Comerç de Girona i Palamós i una vintena d’associacions de comerciants, ha aconseguit duplicar el nombre d’establiments adherits en només tres anys, fins a reunir més de 1.000 comerços de 20 municipis, i enguany fa el salt a Catalunya amb la incorporació del comerç local de les Terres de l’Ebre.

 

La campanya, que se celebrarà del 6 al 12 d’octubre sota el lema “Batecs de vida al carrer”, s’amplia a tota una setmana i desplegarà més de 200 activitats de dinamització comercial, cultural i comunitària. A més, per fidelitzar la clientela, els establiments posaran en circulació 10.000 euros en vals de compra per gastar en els comerços participants. El projecte també ha llançat una nova pàgina web, des de la qual es pot consultar l'agenda completa i el llistat d'establiments que hi participen.

Veus del territori

Durant l’acte de presentació, que s’ha dut a terme aquest dimarts a l’Espai del Peix de Palamós, la presidenta de la Federació de Comerç de les Comarques Gironines, Mercè Ramírez de Cartagena, ha destacat que “el creixement i la força de la ComerÇiada demostren que la unió de les associacions i establiments és la millor resposta davant els reptes del sector”. Ramírez de Cartagena ha assegurat que “la campanya ens reivindica com a motor de vida als pobles i ciutats, alhora que ens convida a viure el comerç de manera festiva, pròxima i autèntica” i ha destacat la importància que s’hi hagin sumat les Terres de l’Ebre, així com el creixement entre la primera i la tercera edició.

 

Al seu torn, la presidenta de Fecotur Palamós, Carmina Ontiveros, ha fet valdre “la importància d’un esdeveniment que fa visibles els comerciants com a agents de cohesió social i dinamització urbana, que fa xarxa i fa poble". Ontiveros ha insistit que “anar a comprar no és només adquirir productes, sinó que és passejar, conversar amb el botiguer, descobrir productes amb ànima i gaudir d’una experiència que ens connecta amb la nostra comunitat”. Al seu parer, “la Comerçiada agrupa negocis i realitats molt diferents amb un objectiu comú; que el comerç tingui futur”.

Per la seva banda, el responsable de Comerç de la junta de la FOEG, Albert Gómez, ha posat l’accent en la importància d’haver aconseguit treballar en xarxa entre tantes entitats diferents. Gómez ha explicat que és una campanya reivindicativa i d’orgull, de sentir-se orgullós del comerç com a un model a preservar. El responsansable de Comerç de la junta de la FOEG ha remarcat que l’objectiu de la campanya és consolidar-se per tal que la població identifiqui la Comerçiada com una setmana per anar de compres.

Així mateix, el regidor de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Palamós, Antoni Bachiller, ha remarcat el paper del comerç com “gran atractiu per a la vida local i per a la projecció turística del municipi”. La directora general de Comerç, Marta Angerri, ha clos l’acte de presentació expressant el suport institucional a la campanya i ha subratllat que el gran valor de La ComerÇiada és la cooperació, i ha animat a fer créixer el model i el projecte, oferint el seu suport per fer-ho. Ha acabat recordant que “el comerç no és només comerç; és turisme, és festes, esdeveniments esportius, i cal sumar i treballar conjuntament”.

Una festa amb esperit reivindicatiu

Inspirada en iniciatives internacionals, La ComerÇiada s’ha consolidat com una proposta reivindicativa i festiva que vol convertir-se en una cita anual de referència arreu de Catalunya. Des de la FOEG i les associacions participants es reivindica que un barri amb comerç local viu és un barri més segur, inclusiu i amb més qualitat de vida, i es fa una crida a la ciutadania a viure la campanya no només com una experiència de compra, sinó com un compromís amb el futur del territori.

La ComerÇiada té com a objectiu reforçar el teixit comercial com a motor de vida urbana, cohesió social i generació d’ocupació, alhora que promou un consum conscient i arrelat al territori. La campanya vol dinamitzar carrers i espais públics amb activitats que combinen cultura i comerç, consolidar-se com una cita clau del calendari ciutadà i fer valdre el sentiment de pertinença i l’autoestima del sector comercial.