El fabricant de Norit invertirà 20 milions d'euros a Bigues i Riells

AC Marca repartirà els fons en dos anys per reforçar la logística i la producció

La multinacional catalana de productes de la llar i cura personal AC Marca invertirà 20 milions d'euros en dos anys per construir un centre logístic automatitzat a Bigues i Riells (Barcelona) i reforçar la capacitat productiva de les seves fàbriques, i preveu acabar el 2019 amb una facturació de 300 milions d'euros, davant els 253 del 2016.

L'any passat, la companyia 100% de la família Marca va augmentar un 9% les vendes respecte al 2015, i el 2017 calcula que les millorarà un altre 6,3% -sent prudents- fins als 270 milions, ha explicat aquest divendres en roda de premsa el vicepresident conseller delegat del grup, Marcos Fernández García-Marca.

Ha evitat concretar xifres de beneficis del 2016 per no haver-se celebrat encara la junta anual d'accionistes, si bé ha reconegut que seran una mica millors que el 2015, per la qual cosa rondaran els 10 milions.

El nou centre logístic costarà un 60% dels 20 milions d'inversió i començarà a funcionar a principi del 2019, després de 20 mesos de construcció, i donarà servei principalment a la divisió d'adhesius -la fàbrica dels quals es troba al costat del futur magatzem- i dermocosmètica.

Vocació internacional
AC Marca, que ha renovat la seva imatge corporativa per unificar la denominació de les seves àrees de negoci, compta amb quatre divisions: cura de la llar (que representa el 53% de la facturació), cura personal (30%), adhesius (14%) i dermocosmètica (3%), i Fernández ha destacat la seva "clara vocació internacional", amb un pes de les vendes a l'estranger del 45% actualment, que volen portar al 50% d'aquí a tres anys (2020).

"L'objectiu és seguir potenciant el negoci internacional perquè creiem que és el que ens donarà potencial de creixement i estabilitat en el futur", ha asseverat, encara que també preveuen seguir creixent a Espanya.

La companyia, amb seu a l'Hospitalet de Llobregat (Barcelona), té una plantilla de 850 persones -50 incorporades el 2016-, cinc fàbriques -a Espanya (dues, a Sant Llorenç d'Hortons i Bigues i Riells), França, República Txeca i Mèxic-, 10 filials -després d'obrir a Bèlgica el 2015 i Polònia el 2016, sense previsió de noves filials ara com ara- i ven a més de 60 països.

Les filials actuals es troben a França, Bèlgica, Eslovàquia, Hongria, Portugal, Polònia, Romania, Txèquia, Xile i Mèxic, i el grup també disposa de tres centres de R D, situats a la província de Barcelona: dos a Sant Llorenç d'Hortons i un a Bigues i Riells, i destina més del 5% de la plantilla a tasques d'investigació i desenvolupament.

Marques
Compta amb 25 marques que són líders en els seus segments de mercat o ofereixen un producte molt diferenciat, com tints Iberia -marca que va donar origen a la companyia fa 95 anys-, Norit, Sanytol, Lactovit, Ecran, Giorgi i Ceys, a més de les marques de dermocosmètica de Laboratorio Genové, firma centenària de l'Hospitalet que va adquirir fa cinc anys i que preveu fer créixer.

AC Marca ha augmentat un 56% les seves vendes en els últims cinc anys, en part gràcies a l'adquisició el 2011 de Lactovit, Denenes i Kinesia, ha indicat Fernández, que ha reconegut que els agradaria adquirir més marques líders, encara que actualment no veuen oportunitats, i ha descartat entrar en noves categories de mercat: "Volem fer-nos forts on ja ens trobem".

Avui et destaquem
El més llegit