El Centre d'Estudis Monlau de Barcelona ha guanyat la tercera edició del campionat ElectroCat amb un vehicle elèctric ràpid i precís, després de superar proves de velocitat, autonomia, eslàlom i pujada de rampa. El bòlid elèctric ha estat construït per un equip d'alumnes i professors del cicle formatiu de Grau Superior d'Automoció durant aquest curs.
Els guanyadors han competit contra sis equips més: l'Institut Palau Ausit de Ripollet –que va guanyar el 2014 i ha quedat segon en el pòdium d'aquesta edició-, el Centre Tècnic del Vallès de Les Franqueses –que ha quedat tercer-, el Centre d'Estudis Roca (Barcelona), l'Institut Pere Martell de Tarragona, el Centre de Recursos del Vehicle Elèctric (CREVE) de Santa Perpètua de Mogoda i, finalment, ha tancat la classificació l'Escola Tècnica Girona (Girona) que va guanyar a l'edició de 2015.
Els guanyadors amb l'alcaldesa de Santa Perpètua de Mogoda. Cedida |
L'alcaldessa de Santa Perpètua de Mogoda, Isabel Garcia, s'ha reafirmat en l'aposta de l'Ajuntament en la promoció del vehicle elèctric, "una aposta del present", segons apunta. L'ElectroCat és una competició escolar organitzada pels ajuntaments de la Riera de Caldes, que compta amb el recolzament del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, les empreses Montesa-Honda, Mavilor Motors, Tempel Group, Bdtrans i Luchana Transports, a més de la Fundació RACC i que aquest dissabte ha celebrat una nova edició a les instal·lacions del Circuit de Seguretat d'Honda, a Santa Perpètua de Mogoda.
Des de que es va engegar al 2014, s'ha plantejat també com un concurs d'innovació perquè els alumnes han de construir un prototip de vehicle elèctric durant el curs, sobre una base motriu comuna (motor, variador i bateries), que proporciona l'organització. De fet, l'ElectroCat està subvencionat pel Servei Públic d'Ocupació de Catalunya (SOC) en el marc del Programa de projectes innovadors i experimentals.
Des de l'octubre passat, cada equip ha dissenyat i fabricat el xassís d'un quadricicle, un vehicle elèctric de quatre rodes. Tots els vehicles poden encabir un pilot d' almenys 1,70 metres d'alçada i 65 kg de pes. La tecnologia ha anat a favor dels participants, ja que la bateria que portaven permetia monitoritzar el seu funcionament per tal de donar la informació del seu estat, així com del seu procés de càrrega.