• Territori
  • Eurecat Lleida personalitza aliments amb neurociència, realitat virtual i IA

Eurecat Lleida personalitza aliments amb neurociència, realitat virtual i IA

La intel·ligència artificial permet detectar anomalies i anticipar-se als errors en fase de producció

Eurecat Lleida ha participat en un projecte per ajudar la indústria alimentària | ACN
Eurecat Lleida ha participat en un projecte per ajudar la indústria alimentària | ACN
Redacció VIA Empresa | ACN
02 de Setembre de 2024

El centre tecnològic Eurecat Lleida ha participat en un projecte per ajudar la indústria alimentària a crear productes més flexibles i més adaptats al consumidor final. Ho ha fet aplicant mètodes neurocientífics i de realitat virtual per mesurar com respon el cervell dels consumidors al tast de nous productes i a la presentació d'aquests a les botigues. Dins el projecte CONOCE, el centre ubicat al parc Agrobiotech de Lleida també ha investigat l'ús de la intel·ligència artificial (IA) per detectar anomalies i anticipar-se als errors que puguin sorgir en la fase de producció dels aliments amb l'objectiu d'aconseguir una fabricació més àgil i menys costosa.

 

Abans de treure un nou article al mercat, les empreses fan diversos tests per preveure la sortida que tindrà. Tradicionalment, el producte es presenta a una mostra de gent representativa perquè el provi i doni les seves reaccions i opinions subjectives.

Aquests mètodes neurocientífics i de realitat virtual permeten posar l'experiència del consumidor al centre i reforçar-la amb resultats objectius mesurables

Els mètodes que ha aplicat Eurecat Lleida al projecte CONOCE, però, fan un pas més i permeten recollir mètriques mesurables per saber si a la persona li ha agradat el producte o la seva presentació. Per exemple, ha monitorat l'activitat al còrtex cerebral i els nivells de sudoració de la gent que ha participat en el test per obtenir dades objectives sobre l'acceptació del nou article. Aquests mètodes neurocientífics i de realitat virtual permeten posar l'experiència del consumidor al centre i reforçar-la amb resultats objectius mesurables.

 

Pel que fa a l'ús de tecnologies basades en intel·ligència artificial, s'han centrat a poder flexibilitzar la producció, de manera que la creació i l'adaptació de nous productes siguin més àgils i menys costosos. "És molt important perquè una parada no programada dins la indústria agroalimentària significa que minva la producció, i ser capaços d'anticipar-se i planificar ajuda molt", afirma Edgar Rubión, responsable de Línia a la Unitat d'intel·ligència artificial Aplicada d'Eurecat.