FEMVallès reclama la connexió per tren fins a l'aeroport del Prat

La plataforma vallesana alerta que a Catalunya no hi ha nous trams de rodalies previstos, mentre que a Madrid s'han construït 60 quilòmetres de via en els darrers temps

L'estació de Rodalies a Sant Cugat, que FEM Vallès vol connectar amb els FGC |Bernat Millet L'estació de Rodalies a Sant Cugat, que FEM Vallès vol connectar amb els FGC |Bernat Millet

La plataforma FEMVallès reclama una entesa a la Generalitat de Catalunya i a Adif per tirar endavant la connexió per tren entre el Vallès i l'aeroport del Prat. L'entitat, integrada per Cecot, el Consell Intersectorial d’Empresaris, la Unió Empresarial Intersectorial o Cambra de Terrassa, reivindiquen una visió estratègia del Pla de Rodalies de Catalunya per millorar la mobilitat ferroviària a les comarques vallesanes.

FEMVallès es va reunir amb Pere Macias, director del Pla de Rodalies de Catalunya, per tal d'abordar les millores necessàries en la xarxa de tren. La principal reivindicació és connectar el Vallès amb l'aeroport. La Generalitat apostaria per crear una llançadora, mentre que Adif és partidària d'utilitzar les línies de tren ja existents. És per això que demanen un consens entre les dues parts per desencallar el projecte.

Larrosa: "El problema és la manca de diàleg entre Adif i la Generalitat"

"Al·leguen que les línies de Sants estan col·lapsades, i fer emergir una llançadora bloquejaria la via", detalla Manel Larrosa, vocal de FEMVallès, tot apuntant que utilitzaria la infraestructura ja existent. Sobre la taula hi sumen la veu del territori, que demana que línies com l'R4 s'allarguin per poder anar, per exemple, de Manresa, Terrassa o Sabadell directament a l'aeroport sense baixar del tren.

"El problema és la manca de diàleg entre Adif i la Generalitat, o es posen d'acord o tindrem un mal panorama en detriment del servei", adverteix. De la mateixa manera, reclama una millora del plantejament ferroviari per a Catalunya, on no és previst fer trams nous de Rodalies en els propers anys, mentre que a Madrid se n'han construït 60 quilòmetres en els darrers temps.

Desdoblaments i connexió amb Ferrocarrils

Des de FEMVallès expliquen que la reunió va servir per coneìxer l'evolució de la mobilitat en tren a l'àrea metropolitana. "S'està avançant en el desdoblament de la línia R3 de Rodalies, en el soterrament de l'R2 a Montcada i Reixac, amb una tercera via i que és una operació complexa. I s'està treballant en dues estacions noves a Terrassa Oest i a Can Llong de Sabadell", explica Manel Larrosa.

Una de les reclamacions que més fan ressonar des del col·lectiu és la creació de dos nodes que permetrien connectar la via R8 de Rodalies amb les S1 i S2 de Ferrocarrils de la Generalitat. El primer se situaria a l'alçada de l'Hospital General de Catalunya i el segon a la de l'estació de Volpelleres, totes dues a Sant Cugat del Vallès, i requeriria moure pocs centenars de metres les parades de Rodalies fins la intersecció amb les d'FGC.

Avui et destaquem
El més llegit