El vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, Jordi Verdú, ha participat aquest dijous en la trobada empresarial Descubre XR Pro. Rompiendo barreras, uniendo realidades, celebrada a La Llotja de Lleida. L’esdeveniment, concebut com una cita exclusiva per a professionals, s’ha consolidat com el referent estatal en tecnologies immersives, realitat mixta i augmentada, i enguany ha situat Lleida com a nou pol d’innovació XR a escala estatal.
Organitzada per Invelon, amb la col·laboració del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, la jornada ha reunit més de 200 professionals i empreses de primer nivell, entre les quals han participat Netflix, Acciona, Ros Roca (Grup Terberg), Daiichi Sankyo, l’Hospital Sant Joan de Déu, el Grup Ortiz i Patrimoni de Catalunya, entre altres. Durant la jornada s’han presentat l’Informe Indústria XR 2025 i els Premis INMERSIVA XR, que reconeixen els millors projectes estatals de realitat augmentada.
La jornada ha reunit més de 200 professionals i empreses de primer nivell
En la seva intervenció, Verdú ha subratllat el compromís de la Diputació de Lleida amb la innovació i el desenvolupament digital del territori. El vicepresident ha remarcat que la Llotja s’ha convertit en el centre nacional de la realitat augmentada, i ha defensat el paper de les institucions en l’impuls d’aquest canvi tecnològic. “Apostar per la realitat virtual és apostar pel futur econòmic, social i industrial de les nostres comarques”, ha afirmat Verdú, que ha reivindicat la tasca del Patronat de Promoció Econòmica per donar suport a iniciatives que connecten la innovació amb les oportunitats empresarials del territori.
El vicepresident ha posat també en valor la trajectòria d’Invelon, empresa lleidatana sorgida el 2017 del CEEI Lleida i actualment líder estatal en tecnologies XR amb més de 150 treballadors, com a exemple de com el talent i la innovació locals poden competir a escala global. A més, Verdú ha subratllat la connexió entre innovació tecnològica i producte local, i ha recordat que el dinar de la trobada ha estat elaborat amb productes que formen part de la xarxa ‘Gust de Lleida’, impulsada per la Diputació de Lleida per promoure la qualitat, la proximitat i la identitat agroalimentària del territori i fer de paraigua de tota la cadena de valor agroalimentària.