• Territori
  • Nou retard per l'adjudicació dels terrenys de Nissan a la Zona Franca

Nou retard per l'adjudicació dels terrenys de Nissan a la Zona Franca

El concurs per als terrenys de Nissan preveu un arrendament de 50 anys i que l'adjudicatari inverteixi almenys 100 milions d'euros

Vista de la planta de Nissan a la Zona Franca | ACN
Vista de la planta de Nissan a la Zona Franca | ACN
ACN
11 d'Octubre de 2022

El concurs per trobar un operador logístic que gestioni els terrenys de Nissan a la Zona Franca de Barcelona s'allarga quinze dies més i es dona temps fins al 31 d'octubre per a presentar les candidatures per donar més marge als aspirants. Així ho ha decidit la mesa de reindustralització –on hi ha les administracions, els sindicats i la multinacional- per unanimitat, després que una de les empreses interessades demanés ampliar el termini.

 

Es tracta de la tercera pròrroga des que es va llençar el concurs, el 30 de juny. Amb tot, fonts del Consorci de la Zona Franca indiquen que no es resoldrà fins a mitjans de novembre. Les tres fàbriques de Nissan a Catalunya van tancar a finals del 2021, amb el procés de reindustrialització ja en marxa.

En un principi, el procés es va treure a licitació el 30 de juny, amb la intenció de resoldre's a l'estiu, però es va decidir ampliar al setembre. El 14 de setembre es va allargar quatre setmanes més, fins al 13 d'octubre, i ara s'amplia quinze dies més, fins a finals de mes.

 

100 milions d'euros d'inversió

El concurs per als terrenys de Nissan preveu un arrendament de 50 anys i que l'adjudicatari inverteixi almenys 100 milions d'euros. S'estableixen cinc àrees, de les quals dues ja estan adjudicades directament al fabricant de motos elèctriques Silence i a Nissan Motor Ibérica, que manté el centre tècnic d'automoció amb activitats d'investigació i desenvolupament.

Els operadors logístics hauran de presentar projectes industrials per reactivar l'antiga planta de Nissan. El candidat més clar per tornar a fabricar a la parcel·la de la Zona Franca és el hub d'electromobilitat, un grup de més de deu empreses liderat per les catalanes QEV i Btech que vol impulsar la fàbrica multiplataforma de vehicles elèctrics i la marca Zeroid.