Primer any de l'outlet de Viladecans amb prop de 2,6 milions de visitants

La superfície comercial es troba al 80% d'ocupació i ha generat 600 llocs de treball directes

Gent de compres a l'outlet de Viladecans | ACN Gent de compres a l'outlet de Viladecans | ACN

L'outlet de Viladecans celebra el seu primer aniversari amb prop de 2,6 milions de visitants. La majoria provenen dels voltants del municipi, d'altres comarques, com el Garraf, i de la ciutat de Barcelona, mentre que un 10% són turistes estrangers, que procedeixen de Rússia, Llatinoamèrica i països com França, Alemanya i Regne Unit. Les ofertes i, sobretot, els anomenats 'súper dijous', han generat una afluència de gent continuada, segons han explicat en declaracions d'alguns comerciants de l'outlet. El centre compleix aquest primer any "amb resultat positius". El director d'actius de Neinver, empresa que gestiona l'outlet, Javier Torralba, ha destacat "la riquesa econòmica" que genera aquest centre comercial a Viladecans i als seus voltants. De fet, ha suposat la generació de 600 llocs de treball directes, dels quals més de la meitat corresponen a habitants de la localitat i poblacions properes, i sumant els indirectes arriben als 1.000. A més, aproximadament el 20% de les empreses i proveïdors amb els que col·labora de forma continuada són locals.

Javier Torralba ha insistit en què encara és el primer any i que es tracta d'un projecte a llarg termini que generarà encara més riquesa al territori. En aquest sentit, l'alcalde de Viladecans, Carlos Ruiz, ha assegurat que l'outlet és "el motor" del parc empresarial de Ca n'Alemany, i ha destacat que està atraient a visitants que" mai abans s'haurien apropat a la ciutat, creant nous llocs de treball i projectant una imatge de compres d'alta qualitat molt necessària, no solament pel nostre municipi, sinó per tota la comarca".

Els comerciants de l'outlet també han mostrat la seva satisfacció pels resultats d'aquest primer any. La dependenta d'una botiga de bosses i maletes, Ruth Vilanova, ha indicat que hi ha "una afluència de gent tranquil·la però de manera continuada" i creu que la comunicació amb el centre tant del transport públic com del privat ajuda a aquesta afluència. A més, la dependenta considera que "el boca-orella" està funcionant. Elisabet Romera, d'una tenda de roba per a la llar, ha remarcat que les expectatives s'estan aconseguint i les promocions i ofertes que es generen des del propi centre funcionen "molt bé". El responsable d'una botiga de calçat esportiu, Rubén Torres, ha comentat que porten quatre mesos a l'outlet i també estan mantenint el nivell de vendes previst. Torres ha assenyalat que hi ha més gent de la que esperaven, sobre tot, els dijous

Xarxa Comercial de Viladecans

El president de la Xarxa Comercial de Viladecans, Esteve Blanch, considera que l'impacte turístic no ha estat el que esperaven i "no ha aparegut". En aquest sentit, Blanch creu que el fet que l'outlet "no hagi funcionat a ple rendiment s'ha notat", però ha reconegut que alguns botiguers, sobretot dels establiments de calçat i calçat esportiu, s'han vist afectats per la seva obertura. El representant dels comerciants ha insistit en què a la ciutat no s'ha vist "una aglomeració de gent". "Això que vindrien milers de turistes i que la ciutat estaria plena no està passant", ha afirmat.

A més, Esteve Blanch ha explicat que als pressupostos d'aquest any de l'Ajuntament "van entrar uns 150.000 euros addicionals" destinats al comerç i "d'aquests la Xarxa Comercial a dia d'avui no té constància que s'hagi invertit ni el 90%". Els comerciants van demanar a la Mesa de Comerç, creada arran de l'aparició de l'outlet, que els hi expliquessin el programa d'execució, però encara no han rebut aquesta informació. Blanch ha criticat que el centre tingui un servei de de neteja "impecable i suficient lluminària", cosa que "nosaltres no tenim i ens vam prometre fer un pla de millora que encara no s'ha executat".

Tot i això, el president de la Xarxa Comercial ha afirmat que hi ha una bona relació amb l'outlet. "Ells volen vendre i nosaltres també", ha etzibat. Per la seva part, director d'actius de Neinver, Javier Torralba, ha afegit que l'objectiu del centre passa "per seguir mantenint una relació estreta i a llarg termini amb les institucions i administracions locals per generar les màximes sinergies entre la nostra activitat comercial i la dinamització econòmica i turística de la zona".

Més informació
Outlets, la qüestió és gastar
El nou outlet de Viladecans obre portes
Avui et destaquem
El més llegit