PayTouch: pagar amb els dits

L'empresa de Montmeló ha revolucionat els sistemes de pagament amb la tecnologia biomètrica

PayTouch associa les targetes bancàries a l'empremta dactilar
PayTouch associa les targetes bancàries a l'empremta dactilar
Cristina Asián
21 d'Agost de 2013 - 12:22

Realitzar qualsevol compra només amb els dits i amb càrrec directe a la targeta. Això és el que ofereix PayTouch, un nou sistema de pagament ideat per cinc catalans, que utilitza la tecnologiabiomètrica, que identifica els usuaris mitjançant l'empremtadactilar.

L'empresa creada el 2010, amb seu a Montmeló, pretén donar un gran pas en els sistemes de pagament. "Estem segurs que aquest canvi és beneficiós ja que aporta més comoditat i seguretat que els sistemes de pagament tradicionals, fins i tot, que els més innovadors, que integren com a suport la tecnologia mòbil", argumenta JavierPeso, CEO de PayTouch.

El sistema de PayTouch funciona amb qualsevol tipus de targeta associada a un compte d'usuari i a un perfil, i permet consultar l'estat dels seus comptes des de la pàgina web de l'empresa. Descomptes, promocions i programes de punts es poden aplicar de manera automàtica, amb el servei. Segons el CEO de l'empresa, "als establiments els resulta molt atractiva la funcionalitat de fidelització". En definitiva, es tracta d'humanitzar els sistemes de pagament, alhora que es desvinculen dels diners en efectiu i de les targetes.

De moment, la companyia del Vallès té pocs usuaris, però les previsions de creixement són molt positives. El luxós hotelUshuaïaBeachd'Eivissa, on enguany, repeteixen temporada, s'ha convertit en el primer hotel del món on els convidats poden pagar i publicar-ho a Facebook, amb el sistema PayTouch i, aquest estiu la discoteca Pacha de Mallorca també ha incorporat el pagament mitjançant l'empremta dactilar.

A Catalunya, el cas més proper és el de la FerreteriaBricmania de Montmeló, on els subministraments ja es poden pagar, des de 2012, també, amb la tecnologia PayTouch. "És la imaginació del client el que fa que el sistema sigui gran", comenta Peso.

Pedagogia per a l'usuari
Els fundadors esperen que el sistema es normalitzi i arribi ràpidament al gremi hoteler, el del retail, parcs d'atraccions, supermercats i gasolineres, entre d'altres, ja que són llocs on els clients realitzen diversos pagaments recurrents. "S'han d'explicar els beneficis del sistema biomètric perquè la gent no ho percebi com quelcom intrusiu, sinó com una eina que millora la seguretat i facilita la vida i el consum", explica Peso, qui afegeix que "la major dificultat va ser haver arribat massa aviat".

Pagaments sense fronteres
Actualment, PayTouch es troba en una segona ronda de finançament, mentre es prepara per la seva imminent internacionalització. L'objectiu d'expansió ve incentivat per la bona acollida que ha tingut el seu sistema a l'estranger, en molts casos més positiva que en el territori nacional. "Tenim moltes demandes que provenen de fora i per això volem crear una estructura internacional, basada en acords amb partners estratègics i locals, que vulguin adoptar el nostre model de negoci en els seus països", conclou el fundador.