El Port de Tarragona i la Diputació de Lleida desdoblaran la via de mercaderies entre les ciutats

Els responsables de les dues institucions consideren "prioritària" la creació d’una estació intermodal al Polígon de Torreblanca

Els dirigents de Port de Tarragona i la Diputació de Lleida, reunits aquesta setmana | EP Els dirigents de Port de Tarragona i la Diputació de Lleida, reunits aquesta setmana | EP

El Port de Tarragona i la Diputació de Lleida han apostat per desdoblar la via fèrria de mercaderies de la línia Saragossa-Tarragona, amb estació a Lleida, que forma part del corredor mediterrani. Segons un comunicat de la infraestructura, així han coincidit en una reunió el president del Port de Tarragona, Saül Garreta, i el president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn.

Per Garreta, millorar l'exportació cap a Europa "passa per millorar la capacitat" de la línia de Tarragona fins a Saragossa, per poder assolir els objectius de la Unió Europea (UE) per al 2030 que marquen un 30% de mercaderies per ferrocarril. Talarn ha explicat que Adif treballa en la creació d'una autopista fèrria per a mercaderies entre els dos municipis, "però que aquesta opció serà insuficient si no es desdobla totalment en un segon tram de vies fèrries".

La reunió també ha abordat més temes. Per exemple, “l’oportunitat de transformació econòmica que s'obre amb el projecte del polígon de Torreblanca-Quatre Pilans com a important hub logístic del sud d’Europa”, així com “la creació d’una estació fèrria intermodal, que hauria de connectar la ciutat de Lleida amb el Port de Tarragona, donada l’alta capacitat logística de Lleida, que connectaria l’Eix Mediterrani amb l’interior, a través de Saragossa, aprofitant la nostra privilegiada ubicació geogràfica”, ha explicat Talarn.

Garreta ha afegit que cal que el polígon de Torreblanca disposi d’una terminal ferroviària que operi amb professionals, que porti els trànsits i que asseguri fiabilitat en els horaris. Des de fa temps estem treballant amb Port de Barcelona i Cimalsa, en desdoblaments i apartadors, especialment per a la zona de Lleida”. En l’actualitat, ja s’està treballant en la generació d’un port sec a Guadalajara.

Més informació
El Port de Tarragona tanca el 2023 amb més de 33 milions de tones
La Diputació de Lleida invertirà 25 milions en repoblament i infraestructures
El Port de Tarragona assegura que té marge per créixer en creueristes
Avui et destaquem
El més llegit