El Port de Tarragona tanca el millor exercici en 10 anys

L'enclavament dispara els guanys un 70,49% el 2017 i registra un benefici net de 10,4 milions d'euros

El president del Port de Tarragona, Josep Andreu, i el director general del Port, Ramón I. García | ACN El president del Port de Tarragona, Josep Andreu, i el director general del Port, Ramón I. García | ACN

El Port de Tarragona ha disparat els seus guanys un 70,49% el 2017, quan ha registrat un benefici net de 10,4 milions d'euros, mentre que els trànsits es van situar en 34,03 milions de tones, un 7,8% més respecte a 2016. Així, l'enclavament tarragoní tanca el millor exercici dels darrers 10 anys.

Així ho ha explicat en roda de premsa de balanç de resultats el president del Port de Tarragona, Josep Andreu, que ha estat acompanyat pel director general de l'enclavament portuari, Ramón I. García.

Els ingressos s'han situat en 57,4 milions, un 9,75% més; l'Ebitda ha pujat a 32,6 milions, un 14,79% més, i el cash flow ha crescut un 20,69%, fins als 31,5 milions d'euros.

Andreu ha atribuït aquests resultats econòmics, que són provisionals fins al tancament definitiu de xifres que estarà disponible al març, a la diversificació dels diferents tipus de trànsits i al seu valor afegit.

Quant al trànsit total, ha recordat que l'objectiu per aquest 2017 era aconseguir els 33 milions de tones, amb què s'han superat "satisfactòriament" les previsions.

En concret, el cru, els productes petrolífers i els químics i adobs van sumar conjuntament 22 milions de tones, la qual cosa es tradueix en un creixement del 8,7%, mentre que els cereals, pinsos, farines, sal, carbó i altres productes sòlids van registrar 9,5 milions de tones, un 5% més, i la càrrega general va créixer un 4,3%, amb dos milions de tones.

Respecte a cereals, Andreu ha destacat que durant el segon semestre de l'any es va produir una activitat molt intensa que va obligar el Port de Tarragona a desviar alguna embarcació cap als ports de Barcelona i Castelló per no tenir espai disponible en els molls per a aquest repunt de l'activitat, la qual cosa ha comportat una caiguda del 4,4%: "Hem creat un grup de treball per abordar noves tecnologies i gestió logística".

Per la seva banda, els contenidors, que depenen de la terminal DP World, han caigut un 28,9%, situant-se en els 0,59 milions de tones: "La terminal és la que ha de liderar les estratègies comercials. Nosaltres ens oferim a ajudar en tot el possible. Ells segueixen confiant en Tarragona per al seu creixement".

200.209 automòbils

Quant a automòbils, s'han transportat un total de 200.209 unitats, un 30,7% més, i el trànsit de bestiar viu continua amb la seva tendència de creixement, amb 344.438, un 28% més.

Andreu ha destacat el potencial del Port de Barcelona en el trànsit d'automòbils després que Volkswagen escollís l'any passat l'enclavament com el seu gran 'hub' logístic de l'est de la Península, des d'on mourà uns 90.000 vehicles anuals: "El 2018 preveiem arribar a les 250.000 unitats".

Rècord de creueristes

El Port de Tarragona va tancar la temporada de creuers d'aquest 2017 superant totes les expectatives i batent rècord amb un total de 51.390 creueristes (+284%) en 37 embarcacions, una xifra que es va veure impulsada després de l'acord entre Cruise Port Costa Daurada i la naviliera Costa Creuers, que va aportar a aquesta xifra 23.000 passatgers.

L'enclavament portuari preveu seguir reforçant la seva musculatura en creuers, i les previsions per 2018 són encara més ambicioses, amb 55 embarcacions i 80.000 creueristes.

Més informació
Tarragona perd múscul financer
El Port de Tarragona tanca la seva millor temporada de creuers
El Port de Tarragona registra el millor setembre de la seva història
Avui et destaquem
El més llegit