
23
de Juny
de
2014 - 02:00
Reproduccions a escala del cos humà en tres dimensions. Això és el que ofereix des de fa només un mes Humanets, una empresa de Girona gràcies a un procés d'impressió fotogràfica que només apliquen dues altres companyies a Espanya.
Segons informa una de les seves propietàries, Paula Solà, les rèpliques són a escala i, per a un individu d'1,80 metres d'altura, tenen una mida en funció del preu d'entre 14 i 24,5 centímetres.
56 càmeres per fotografiar el cos humà
Els clients han d'acudir a la seu de l'empresa, ubicada al municipi gironí de Vilablareix, on se sotmeten a una sessió de fotogrametria digital amb 56 càmeres que capten tots els detalls de la persona.
Posteriorment, un programa d'interpretació modela la reproducció abans del seu enviament a un grup especialitzat en impressió en tres dimensions de Bèlgica. "La tècnica que utilitzem és diferent de la que fan servir els principals competidors a Espanya", argumenta Solà, que afegeix que "ha suposat una gran inversió en tecnologia i coneixement".
Les reproduccions d'Humanets estan realitzades amb un compost de pols compactat d'alt rendiment que ofereix un aspecte de terra i que es finalitza a tot color.
El termini de lliurament és d'entre dues i tres setmanes i els preus oscil·len entre els 145 i els 300 euros en funció de la mida de les rèpliques humanes.
Nou nínxol de mercat basat en la impressió 3D
Solà i Carles Hereu dirigeixen aquesta firma catalana, al costat de Lidia Vilà, que s'encarrega dels departaments de comercial i mercadotècnia. Humanets és un exemple de nous emprenedors, ja que els seus dos fundadors compartien treball abans de perdre els seus respectius llocs de treball i enfocar la seva afició comuna per la fotografia a aquest nou nínxol de mercat basat en la impressió en 3D.
Paula Solà és dissenyadora industrial, mentre que Carles Hereu és informàtic i tots dos van assumir el risc d'iniciar un negoci sobre el qual no existeixen massa referències.
Compra per impuls
Humanets porta un mes en marxa i Solà assegura que el negoci respon a les expectatives, després d'enfocar el producte a esportistes, embarassades i casaments. Els jocs de rol són altres dels mercats amb els quals treballa Humanets, que participa en una promoció per destinar un percentatge de vendes a la fundació de lluita contra el càncer Oncolliga.
Solà explica que, actualment, treballen en l'expansió a nous clients potencials des de la certesa que es tracta d'un producte de compra per impuls.
Segons informa una de les seves propietàries, Paula Solà, les rèpliques són a escala i, per a un individu d'1,80 metres d'altura, tenen una mida en funció del preu d'entre 14 i 24,5 centímetres.
56 càmeres per fotografiar el cos humà
Els clients han d'acudir a la seu de l'empresa, ubicada al municipi gironí de Vilablareix, on se sotmeten a una sessió de fotogrametria digital amb 56 càmeres que capten tots els detalls de la persona.
Posteriorment, un programa d'interpretació modela la reproducció abans del seu enviament a un grup especialitzat en impressió en tres dimensions de Bèlgica. "La tècnica que utilitzem és diferent de la que fan servir els principals competidors a Espanya", argumenta Solà, que afegeix que "ha suposat una gran inversió en tecnologia i coneixement".
Les reproduccions d'Humanets estan realitzades amb un compost de pols compactat d'alt rendiment que ofereix un aspecte de terra i que es finalitza a tot color.
El termini de lliurament és d'entre dues i tres setmanes i els preus oscil·len entre els 145 i els 300 euros en funció de la mida de les rèpliques humanes.
Nou nínxol de mercat basat en la impressió 3D
Solà i Carles Hereu dirigeixen aquesta firma catalana, al costat de Lidia Vilà, que s'encarrega dels departaments de comercial i mercadotècnia. Humanets és un exemple de nous emprenedors, ja que els seus dos fundadors compartien treball abans de perdre els seus respectius llocs de treball i enfocar la seva afició comuna per la fotografia a aquest nou nínxol de mercat basat en la impressió en 3D.
Paula Solà és dissenyadora industrial, mentre que Carles Hereu és informàtic i tots dos van assumir el risc d'iniciar un negoci sobre el qual no existeixen massa referències.
Compra per impuls
Humanets porta un mes en marxa i Solà assegura que el negoci respon a les expectatives, després d'enfocar el producte a esportistes, embarassades i casaments. Els jocs de rol són altres dels mercats amb els quals treballa Humanets, que participa en una promoció per destinar un percentatge de vendes a la fundació de lluita contra el càncer Oncolliga.
Solà explica que, actualment, treballen en l'expansió a nous clients potencials des de la certesa que es tracta d'un producte de compra per impuls.