CA | ES

Salou busca a Londres la fidelitat del turista anglès

Representants de Salou en la WTM de Londres | Cedida Representants de Salou en la WTM de Londres | Cedida

El Patronat Municipal de Turisme de Salou torna a treballar el mercat anglès amb la seva participació en la 39ena edició de la World Travel Market que s’ha celebrat aquesta setmana a Londres i on ha estat a l’estand de Catalunya dins el corner del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona-Costa Daurada.

L’alcalde de Salou, Pere Granados, i el regidor de Turisme, Benet Presas, junt amb el director gerent del Patronat de Turisme, Juan Carlos Capilla, han mantingut diverses trobades amb touroperadors britànics i irlandesos en el marc de la fira, on hi convergeixen més de 5.000 expositors de 185 països i per on has passat més de 51.000 professionals.

Segons l’alcalde de Salou, “el mercat britànic és el primer mercat estranger en importància per Salou, i Salou continua essent la primera destinació pel mercat irlandès”. Afegia que, “aquests dies hem constatat que en les diferents reunions institucionals i alhora amb tots els principals agents turístics del mercat  britànics e irlandesos que operen a la nostra destinació com ara; Jet2holidays, TUI, Barrhead Travel, Cassidy Travel... que hi ha unes bones expectatives pel proper any”, apuntava.

Així,  segons les dades de l’Observatori Turístic pel que fa al comportament d’enguany del turisme britànic s’han produït uns increments (fins a data 30 de setembre) del 9,58%, mentre que en el cas del turisme irlandès l’increment sofert ha superat el 18%.

Més info: Salou: exemple del model turístic del futur

Per la seva banda, Presas apuntava que “el mercat anglès és important per la destinació de Salou i per això ho és la nostra presència en fires, i les nostres accions de promoció mitjançant programes de màrqueting i comunicació”. Pel regidor, els principals objectius per la promoció 2019 pel que fa a aquest mercat són “com a mínim, mantenir els volums de temporada alta i alhora potenciar la arribada de mes clients a temporades mitges i baixes (golfistes, over fithty, etc) per tal de minvar l’estacionalitat turística”.

Previsió de més vols

Un altre dels efectes que s’han constatat a la fira fan referència al lleuger increment de la planificació de vols cap a l’aeroport de Reus -una tendència que es ve repetint els darrers anys- junt amb una valoració positiva de la destinació Costa Daurada central per part dels operadors. Malgrat tot, planeja el dubte de com afectarà el Brexit al comportament finalment dels viatges del mercat britànic i irlandès per un possible augment de les taxes.

No són els únics representants catalanas que han visitat Londres aquests dies. La consellera d'empresa i Coneixement de la Generalitat, Àngels Chacón, ha assistit a la fira i ha reivindicat el britànic com un "mercat estratègic" per al turisme català: és el segon país emissor en nom de turistes i en despesa. El seu departament ha informat que 1,7 milions de visitants britànics han visitat Catalunya entre gener i setembre de 2018 generant al voltant d'1.580 milions d'euros.

Més informació
Salou recapta 872.257 euros amb la taxa turística
Avui et destaquem
El més llegit