"Si ignoro les vendes online, no podré seguir creixent"

La directora d’Ebay Espanya, Susana Voces, participa en una trobada empresarial a Sant Cugat sobre innovació tecnològica

Abad, Franquesa, Saballs, Quingles i Voces. Cedida Abad, Franquesa, Saballs, Quingles i Voces. Cedida

"El comerç electrònic està creixent més ràpidament que el retail. Si com a empresa ignoro les vendes del canal online, no podré seguir creixent, és la realitat dels mercats actuals". Ebay té avui dia 157 milions d'usuaris actius, un nombre suficientment gran com per escoltar amb atenció tot el que la seva directora a Espanya, la directiva Susana Voces, té a dir. Amb aquest objectiu empresaris del Vallès s'han donat cita aquest divendres a l'edifici d'Epson Ibèrica, a Sant Cugat, per participar en una trobada empresarial que convidava a l'executiva per reflexionar sobre innovació tecnològica al si de les empreses. 

Voces ha explicat algunes de les novetats que la seva companyia ha implementat per conquerir el consumidor actual i una d'elles és l'Ebay ShopBot, un xat que permet al comprador estar comprant com si estigués parlant amb un amic mitjançant les xarxes socials. "Cada vegada utilitzem més tecnologia per millorar l'experiència de compra perquè hem vist que els usuaris volen cada vegada més personalització i llenguatge natural. No és el mateix buscar un producte en una botiga que t'ho recomani un amic", alerta. Tot perquè "és important tornar al consumidor.

Voces: "Els usuaris volen cada vegada més personalització i llenguatge natural"

En un estudi fet als EUA, i és probable que aquí passi igual, s'ha vist que els nadius digitals (els millenials i la generació Z) representaran el 50% de la despesa i aquesta generació vol guanyar diners per gastar. No vol estalviar, vol gastar i consumir", explica l'executiva. Segons Voces, el mercat actual treballa sota demanda –"que implica la millora de la logística, les anomenades millores adaptades"-; per ser sostenibles –"hi ha dues tendències ara, l'economia col·laborativa i la compra de productes de segona mà, que atreu principalment als joves". A més, Susana Voces recorda que s'apunta el 2025 com l'any en què dos de cada cinc usuaris portaran un wearable a sobre, el que implicarà "molta informació a la xarxa".

Experiències empresarials de grans i petits

A la conferència de Susana Voces l'ha seguit una trobada amb altres tres ponents: el CEO Epson França, Espanya i Portugal, Ernest Quingles; el president de la Cecot, Antoni Abad, i el president de Sant Cugat Empresarial, Joan Franquesa, moderat pel periodista Martí Saballs. Tots quatre han reflexionat sobre la innovació que es fa i la que es podria fer al si de les empreses. Segons ha reconegut el seu directiu, Epson, amfitriona de la trobada, gasta un 7% de la seva xifra de vendes en innovació. "Tenim només al Japó un total de 60.000 enginyers treballant, fem 50.000 patents cada any... però la innovació és només allò que impacta directament en el compte de resultats", assegura Quingles.

Quingles: "La innovació és només allò que impacta directament en el compte de resultats"

Des de la pime, Abad ha assegurat que les empreses catalanes tenen incorporada la cultura de la innovació, però que estan perdent part dels objectius. "Les que sobreviuen és perquè s'adapten, perquè responen millor als canvis. A més, la i d'innovació i d'internacionalització ha estat molt maltractada en els pressupostos públics", ha reclamat el president de la patronal vallesana. En aquesta línia, Franquesa ha considerat que l'administració pública ha d'acompanyar el progrés, "però una cosa és l'acompanyament i una altra, el lideratge, que ha de córrer per part de l'empresa".

Ernes Quingles, CEO Epson. Cedida
Ernest Quingles, CEO Epson. Cedida 

Més informació
eBay crea 100 nous llocs de treball a Barcelona
Taobao, l'eBay que triomfa a la Xina
Avui et destaquem
El més llegit