• Territori
  • Sixtemia: com esquivar la bombolla de les 'app'

Sixtemia: com esquivar la bombolla de les 'app'

Després de participar al Mobile World Congress, l'empresa de Banyoles prepara un nou producte tecnològic per superar "la bombolla" de desenvolupadors

Josep Maria Teixidor i Marc Coll
Josep Maria Teixidor i Marc Coll
Pau Esparch
21 de Juliol de 2013 - 11:06
Act. 22 de Juliol de 2013 - 8:18

L'any 2007, dos enginyers informàtics van engegar el seu propi projecte empresarial. Quan encara no existia cap telèfon intel·ligent, els dos joves catalans van posar en marxa l'empresa Sixtemia, amb seu a Banyoles, que ha esdevingut pionera en la creació d'aplicacions per a mòbils i tauletes i que després de cinc anys ja factura prop de 300.000 euros.

"Vam començar amb quatre aplicacions web i el 2008, amb l'aparició de l'iPhone, vam fer el salt a l'exterior treballant per a negocis holandesos, suecs i anglesos", explica un dels socis promotors, Josep Maria Teixidor. Juntament amb Marc Coll, Sixtemia es va endinsar en el món de les aplicacions a través del sector del màrqueting.

Es van especialitzar en la creació d'eines temporals, anomenades flash i que tenen dos o tres mesos de vida, amb la finalitat de promocionar una pel·lícula o un producte per a marques internacionals com Heineken. "En arrencar el negoci vam intentar convèncer a diferents firmes espanyoles de llançar les seves pròpies aplicacions, però no ens van escoltar", assenyala Teixidor. Malgrat tot, el 2009, una agència que treballa per a Inditex va contactar amb Sixtemia perquè elaborés el catàleg de Zara per a dispositius mòbils.

Entre els primers de l'Estat
"Vam ser dels primers de l'Estat espanyol en dedicar-nos al desenvolupament d'eines per a telèfons i tauletes", assegura Teixidor. En total, ja han creat més de 130 aplicacions. D'aquestes, el 70% corresponen a la línia de màrqueting (per a marques de tot tipus, com Rosa Clarà, TV3 i David Villa) i el 30% restant pertanyen a eines de l'àmbit empresarial, dissenyades a mida per a comercials i administradors.

La bombolla de les aplicacions
Segons Teixidor, "ara mateix hi ha una clara bombolla de desenvolupadors d'aplicacions". El cofundador de Sixtemia assegura que actualment es rebenten els preus perquè ha crescut notablement el nombre de persones que busca negoci en aquest sector. Per això, per poder mantenir la qualitat que els ha caracteritzat, Sixtemia es troba elaborant un nou producte, del qual no se'n poder desvelar les característiques, que preveu que es llanci al mercat a finals d'any. En paral·lel, l'empresa de Banyoles també treballa per expandir-se als Estats Units.

Sixtemia va participar el passat mes de febrer, per segona vegada, al Mobile World Congress amb l'objectiu de "saber de primera mà com evoluciona el sector, conèixer proveïdors que ofereixen serveis innovadors i trobar futurs clients". Actualment, l'empresa compta amb sis treballadors i prepara una ronda de finançament per ampliar la plantilla i cobrir més àrees de negoci, que en aquests moments es focalitzen a Europa.