SUPSA Supermercats Pujol, propietària de la cadena de supermercats especialista en productes frescos Plusfresc, ha tancat l’exercici 2022 amb una facturació de 186 milions d'euros, lleugerament per sobre de l’any anterior, en concret l’1,1%. En un entorn marcat per l’encariment del preu de les matèries primeres i l’energia, la companyia ha fet un gran esforç de contenció de preus alhora que ha continuat amb el seu pla estratègic de creixement, que li ha permès assolir els 84 establiments al conjunt de Catalunya.
El 2022, Plusfresc va obrir 3 noves botigues i en va adaptar dues més a un nou model de compra més innovador, tecnològic i enfocat a l’experiència client. Aquestes obertures -a Barcelona (carrer Muntaner), Reus i Arbeca (Lleida)- formen part del pla estratègic que la companyia va presentar el passat mes de setembre i que contempla una inversió de 15 milions d’euros fins a finals de 2024 per l’obertura d’un total de 9 supermercats a Catalunya i per adaptar el nou format a alguns dels seus establiments actuals. A més de les 3 inauguracions, els dos establiments que han implantat aquest nou model de compra són el de Via Augusta, el primer que Plusfresc va obrir a Barcelona, i el del carrer Prat de la Riba, a Lleida.
"En un context com l'actual, el balanç que fem dels nostres resultats és molt positiu. No només, per les xifres obtingudes, sinó també, perquè demostren l'esforç que hem fet des de Plusfresc per contenir els preus al màxim. Això ens ha permès mantenir la confiança dels nostres clients i dels nostres proveïdors, els quals són una peça clau en el nostre model de negoci, ja que ens permeten oferir productes frescos, de proximitat i de la millor qualitat, una de les premisses més importants per a nosaltres", afirma Francisco González, director general de Plusfresc.
SUPSA és l’empresa encarregada de la distribució d’alimentació a les comarques lleidatanes. Actualment, compta amb 84 establiments ubicats a Barcelona, Lleida, Tarragona, l’Hospitalet de Llobregat, Manresa i la Franja de Ponent. La companyia, fundada l’any 1929, té un equip format per més de 1.400 col·laboradors. A més de la seva insígnia principal, Plusfresc, disposa d'una botiga de format innovador que busca millorar l’experiència de compra i oferir nous serveis, Sunka.