Territori invertirà 60 MEUR en la pacificació de la N-II al Maresme

El projecte cobrirà una reivindicació històrica de la comarca després de l'alliberament dels peatges de la C-32

Ciclistes circulant per la N-II al seu pas per Premià de Mar | ACN Ciclistes circulant per la N-II al seu pas per Premià de Mar | ACN

El Departament de Territori ha anunciat una inversió de 60 milions d'euros en la pacificació de la carretera N-II al Maresme. Amb l'impuls de sis projectes constructius diferents –que, segons la conselleria, avancen a velocitats diferents– es complirà amb una reivindicació històrica de la comarca després de l'obertura dels peatges de l'autopista C-32 en les entrades a algunes de les localitats de la zona.

Segons ha anunciat el Departament, les obres s'iniciarien el 2023 amb els trams entre Mataró i Llavaneres; Caldes d'Estrac i Arenys de Mar, i Canet i Calella. També s'afegirà un nou projecte de connectivitat amb l'autopista a llarg termini, que suposarà una inversió de 60 milions d'euros més, a més de la construcció d'un carril-bici que cobrirà tota la comarca.

Tot i que els representants del govern han anunciat avui aquesta nova inversió, no s'aventuren a donar dates d'execució, tot i que els primers trams de les obres s'iniciarien segurament l'any vinent. Segons el secretari de Territori i Mobilitat, Isidre Gavín, "cal estudiar la integració urbana amb els municipis, perquè aquest serà un projecte integral".

La integració passa per la reconversió de la N-II, la carretera de la costa, en un "eix cívic" en què es prioritzin els vianants, la micromobilitat i el transport públic per sobre de la circulació amb automòbil. Des de l'obertura dels peatges de la C-32, l'afluència de vehicles per la carretera s'ha reduït un 30%, uns 10.000 menys cada dia, al tram sud de la comarca; i fins a un 50% en el seu tram nord.

Segons ha anunciat el departament, la redacció del projecte en el seu tram del baix Maresme està ja adjudicada, mentre que els trams central i de l'alt Maresme ja s'han licitat. Els projectes del carril-bici ja estan tots en fase de redacció, i són, per tant, els més avançats en la seva posada en marxa i execució.

Més enllà de la pacificació de la N-II, es preveu una inversió del mateix muntant en un nou sistema d'accessos a la C-32. Es podrà entrar a l'autopista des d'Alella-El Masnou, Teià, Premià de Mar, Vilassarencs de Mar, Canet i Calella; i es preveuen millores en els que connecten l'autopista amb Sant Andreu de Llavaneres i Pineda de Mar. La definició d'aquest darrer projecte s'acabaria de concretar el 2023, i els contractes no es licitaran, segons ha informat el Departament, fins al 2024.

Més informació
Les quatre potes del pacte metropolità d'infraestructures
"El marc polític sempre és clau a l'hora de planificar grans infraestructures" 
Avui et destaquem
El més llegit