La normativa d'emissions saturarà (encara més) el transport públic

El RACC reclama que s'elabori un pla d’inversió d’emergència i massiu que incrementi el servei i la capacitat de viatges metropolitans

L'estació d'FGC de Provença en hora punta al matí | Cedida L'estació d'FGC de Provença en hora punta al matí | Cedida

Cinc línies de Rodalies superen el 100% de la seva capacitat en hores punta. Així ho ha advertir el RACC, que avisa que, a només 20 dies per a l'entrada en vigor de la nova normativa d'emissions, unes 9.000 persones s'afegiran en les hores de més freqüència de passatgers a una xarxa de transport públic "al límit". L'estudi, batejat com a Anàlisi de la capacitat del transport públic als accessos a Barcelona, reclama que s'elabori un pla d’inversió d’emergència i massiu que incrementi el servei i la capacitat de viatges metropolitans.

Més info: S’ha de penalitzar el cotxe per les seves emissions o pel seu ús?

Tenint en compte que 134.000 conductors i ocupants de vehicles privats entren i surten de Barcelona els dies feiners tenien vehicle privat sense etiqueta el 2017, així com que la meitat d'usuaris que es mouen amb vehicles sense etiqueta ja han assegurat que faran el canvi al transport públic, el RACC lamenta que, si no s'apliquen mesures davant d'aquesta situació, "el sistema de transport metropolità difícilment podrà satisfer en hora punta l’increment de demanda als corredors del Delta del Llobregat i del Maresme, ja que l’ocupació mitjana superarà el 100%".

De fet, les línies R1, R2, R2Sud, R3 i R4 de Rodaliesde superen el 100% de la capacitat en hora punta al matí, mentre que l’ocupació dels FGC supera la seva capacitat total a la línia de Terrassa, entre les 8:30h i les 9:00h. A més, les línies de Bus Exprés circulen de mitjana al 75% de la seva capacitat en hora pic del matí.

Per tot plegat, el RACC exigeix que s'elaborin "mesures que permetin incrementar la capacitat del transport públic interurbà de connexió entre Barcelona i l’entorn metropolità, una gestió intel·ligent de les infraestructures viàries i ferroviàries i l’eficiència en l’ús del vehicle privat".

Més informació
Les matriculacions de turismes tornen a créixer (malgrat la normativa d'emissions)
El CTESC, contra l'impost de CO2 als vehicles
Avui et destaquem
El més llegit