• Territori
  • Una trentena de rubinencs accedeixen a pràctiques en empreses

Una trentena de rubinencs accedeixen a pràctiques en empreses

Ho fan a través del Programa Joves i Experiència, que desenvolupa el Servei d'Impuls a l'Ocupació de l'Ajuntament de Rubí

    El programa s'adreça a joves amb estudis superiors
    El programa s'adreça a joves amb estudis superiors
    Redacció
    05 de Novembre de 2014 - 10:49
    Una trentena de rubinencs i rubinenques menors de 30 anys participen al programa Joves i experiència, que desenvolupa el Servei d'Impuls a l'Ocupació (SIO) de l'Ajuntament de Rubí dins el Pla de mesures anticrisi 2014. El projecte busca la qualificació de joves amb una bona formació inicial –universitària o de grau superior– però que no han pogut rendibilitzar mitjançant l'exercici professional.

    A través del programa Joves i experiència, l'Ajuntament proporciona als nois i noies participants la possibilitat d'accedir a pràctiques de dos mesos de durada i quatre hores diàries en empreses de la ciutat o dels municipis propers. Aquestes estades s'ajusten al màxim al perfil professional dels sol·licitants i estan tutelades en tot moment pel personal tècnic o el tutor designat per les empreses. A més, es preveu la realització de sessions d'acompanyament i tutoria amb els joves a càrrec de tècnics de l'Ajuntament.

    La trentena de nois i noies que s'han apuntat al programa tenen una formació molt diversa que inclou estudis d'Infermeria, Magisteri, Geologia, Biologia, Psicologia o Administració, entre d'altres. Actualment, l'Ajuntament ja té signats una vintena de convenis amb empreses, de manera que 20 joves ja estan fent les seves pràctiques en llocs com ara centres hospitalaris, escoles, gabinets de psicologia, empreses de publicitat online o departaments de Recursos Humans.

    L'objectiu final del programa Joves i experiència és que alguns d'aquests nois i noies es quedin a treballar a les empreses participants i que la resta, gràcies a l'experiència adquirida, puguin millorar el seu currículum, guanyar confiança en ells mateixos i, en definitiva, estar en millors condicions per accedir a una feina qualificada per a la qual s'han preparat. Amb aquest projecte, l'Ajuntament vol generar un impacte directe sobre les oportunitats d'ocupació dels joves, un dels col·lectius que més acusa els efectes de la crisi econòmica.