
13
d'Agost
de
2015
"El client abans tenia la raó, ara té el poder, cal escoltar-lo i reaccionar correctament", aquesta és la màxima que podria definir The box populi, una consultora de màrqueting d'escolta activa. A The box populi "investiguem i convertim les dades generades pels usuaris d'una empresa al seu voltant per fer-ne una anàlisi i concretar una estratègia que s'hi adeqüi", explica Alberto Cañas, Fundador i Ceo d'aquesta empresa instal·lada a l'Almogàvers Business Factory de Barcelona Activa. "Ajudem a les empreses a prendre millors decisions basant-nos en allò que el consumidor comenta a les xarxes socials, fòrums, blogs, etc. Som especialistes en social big data", explica Cañas. Un cop recollits els comentaris, l'equip de l'empresa, compost per antropòlegs, sociòlegs, analistes financers, màrqueting i comunicació, els analitza i els "transforma en informació valuosa per a les empreses", diu l'emprenedor.
Segons Cañas, "hi ha projectes en els quals hem recollit de forma retroactiva més 200.000 converses de diverses empreses d'un sector (sector energètic). Les converses es recullen de blogs, fòrums, notícies online, revistes online i xarxes socials. De Twitter és d'on més solem monitorar en termes de volum. En termes de qualitat, hem d'estudiar bé el sector i cas concret que estudiem, ja que pot variar d'un a un altre".
L'opinió del consumidor a l'empresa
Obviament, el tipus de client de The box populi són grans empreses amb molta repercussió als mitjans i a les xarxes socials: "Treballem amb agències de comunicació com ara Contrapunto, BBDO o Young & Rubicam o marques i empreses que tenen contacte amb el consumidor, com ara Tecnon, Eada o empreses de gran consum", explica Cañas.
A tall d'exemple Cañas parla d'una empresa de telecomunicacions que es va posar en contacte amb ells per tal de decidir si continuaven amb un personatge conegut com a imatge de marca. "En comptes de fer-ho a ull, nosaltres els vam ajudar a prendre la decisió", diu l'emprenedor. Després de recollir converses i comentaris a les xarxes socials sobre la imatge d'aquest personatge, ells van realitzar un anàlisi antropològic i sociològic sobre la visió que té el consumidor d'aquesta celebrity. Per altra banda també en van realitzar un altre sobre els valors de marca d'aquesta empresa de telefonia. La conclusió final, després de creuar els dos anàlisi, van arribar a la conclusió que "aquesta persona no era la més adequada per a l'empresa", explica Cañas.
"Amb ungles i dents"
Cañas treballava en una agència de BBDO i va deixar la seva feina per emprendre cap a l'agost del 2012. "El 2013 va néixer l'empresa, i jo he estat amb ungles i dents des del principi batallant perquè tiri endavant", relata l'emprenedor.
Aquest riojà instal·lat a Barcelona és el soci fundador d'un projecte que sorgeix "d'observar que, a vegades, tenim opinions sobre una marca i que si ens queixéssim sobre aquesta a la persona en qüestió, segurament la opinió quedaria sense efecte", perquè la persona que té el poder de decisió no ho té en compte. Per això, Cañas volia dur "la veu del poble a les empreses", d'aquí el nom de la companyia. El projecte és en pro del consumidor però també en pro de l'empresa perquè "avui dia els consumidors són més volàtils que mai i s'han de prendre les decisions correctes perquè no marxin", diu l'empresari.
Una làmpada social
Els inicis van ser durs, "en un co-working a prop d'Arc del Triomf", relata Cañas. A poc a poc i després de contactar amb Barcelona Activa i el seu programa de mentoring, el negoci ha anat creixent. Cañas explica que precisament en aquest ambient de networking, va sorgir un projecte conjunt amb una altra empresa incubada per Barcelona Activa: "Hem desenvolupat una làmpada, el social bright, que canvia de color segons què es diu d'una marca a les xarxes socials, és un invent de R D que no haguès estat possible sense l'ambient emprenedor que hi ha a l'Almogàvers Business Factory".
L'equip fixe el conformen sis persones, però, diu Cañas, "ja estem contractant gent". The box populi no només creix en plantilla, "en tot el 2014 i tot el que portem del 2015 hem augmentat un 300% la nostra facturació", diu cofoi Cañas. El futur d'aquesta empresa ara passa per obrir una sucursal a Madrid: "El mercat d'empreses allà és gran, mantenint els headquarters a Barcelona, aquest és el nostre pròxim gran objectiu".

Segons Cañas, "hi ha projectes en els quals hem recollit de forma retroactiva més 200.000 converses de diverses empreses d'un sector (sector energètic). Les converses es recullen de blogs, fòrums, notícies online, revistes online i xarxes socials. De Twitter és d'on més solem monitorar en termes de volum. En termes de qualitat, hem d'estudiar bé el sector i cas concret que estudiem, ja que pot variar d'un a un altre".
L'opinió del consumidor a l'empresa
Obviament, el tipus de client de The box populi són grans empreses amb molta repercussió als mitjans i a les xarxes socials: "Treballem amb agències de comunicació com ara Contrapunto, BBDO o Young & Rubicam o marques i empreses que tenen contacte amb el consumidor, com ara Tecnon, Eada o empreses de gran consum", explica Cañas.
A tall d'exemple Cañas parla d'una empresa de telecomunicacions que es va posar en contacte amb ells per tal de decidir si continuaven amb un personatge conegut com a imatge de marca. "En comptes de fer-ho a ull, nosaltres els vam ajudar a prendre la decisió", diu l'emprenedor. Després de recollir converses i comentaris a les xarxes socials sobre la imatge d'aquest personatge, ells van realitzar un anàlisi antropològic i sociològic sobre la visió que té el consumidor d'aquesta celebrity. Per altra banda també en van realitzar un altre sobre els valors de marca d'aquesta empresa de telefonia. La conclusió final, després de creuar els dos anàlisi, van arribar a la conclusió que "aquesta persona no era la més adequada per a l'empresa", explica Cañas.
"Amb ungles i dents"
Cañas treballava en una agència de BBDO i va deixar la seva feina per emprendre cap a l'agost del 2012. "El 2013 va néixer l'empresa, i jo he estat amb ungles i dents des del principi batallant perquè tiri endavant", relata l'emprenedor.
Aquest riojà instal·lat a Barcelona és el soci fundador d'un projecte que sorgeix "d'observar que, a vegades, tenim opinions sobre una marca i que si ens queixéssim sobre aquesta a la persona en qüestió, segurament la opinió quedaria sense efecte", perquè la persona que té el poder de decisió no ho té en compte. Per això, Cañas volia dur "la veu del poble a les empreses", d'aquí el nom de la companyia. El projecte és en pro del consumidor però també en pro de l'empresa perquè "avui dia els consumidors són més volàtils que mai i s'han de prendre les decisions correctes perquè no marxin", diu l'empresari.
Una làmpada social
Els inicis van ser durs, "en un co-working a prop d'Arc del Triomf", relata Cañas. A poc a poc i després de contactar amb Barcelona Activa i el seu programa de mentoring, el negoci ha anat creixent. Cañas explica que precisament en aquest ambient de networking, va sorgir un projecte conjunt amb una altra empresa incubada per Barcelona Activa: "Hem desenvolupat una làmpada, el social bright, que canvia de color segons què es diu d'una marca a les xarxes socials, és un invent de R D que no haguès estat possible sense l'ambient emprenedor que hi ha a l'Almogàvers Business Factory".
L'equip fixe el conformen sis persones, però, diu Cañas, "ja estem contractant gent". The box populi no només creix en plantilla, "en tot el 2014 i tot el que portem del 2015 hem augmentat un 300% la nostra facturació", diu cofoi Cañas. El futur d'aquesta empresa ara passa per obrir una sucursal a Madrid: "El mercat d'empreses allà és gran, mantenint els headquarters a Barcelona, aquest és el nostre pròxim gran objectiu".
