03
de Setembre
de
2015
Act.
03
de Setembre
de
2015
Els canvis que s'estan produint en el mercat del treball van suscitar el naixement d'aquesta empresa. Segons explica Jordi Serrat, fundador de The Job Fraternity, aquests canvis tenen molt a veure amb la digitalització i la globalització: "Les tendències en el mercat de treball són que cada cop podrem anar a treballar a qualsevol lloc del món i des de qualsevol banda, la feina serà per projectes i temporal. Això ens va fer veure que no existia una plataforma relacionada amb els recursos humans enfocada cap aquests canvis".
Serrat indica que observant aquests canvis va decidir emprendre i muntar The Job Fraternity. Segons diu l'emprenedor, el que pretenen amb The Job Fraternity és adaptar-se a aquests canvis innovant per sobre de totes aquelles xarxes socials o webs que ajuden als usuaris a trobar feina o a presentar-se mitjançant un currículum online. "D'alguna manera hem vist que aquestes plataformes estan plantejades com a taulons d'anuncis de feina on algú ofereix una feina i hi ha una resposta en forma d'enviament de currículums per després fer una selecció i sempre des d'un punt de vista molt local", comenta l'empresari. The Job Fraternity està enfocada a ser un banc de dades, un banc de perfils en un sol idioma, l'anglès, i amb una forma d'introducció de dades homogènia i comparable per poder fer accessible aquests perfils a qualsevol lloc del món i empresa interessada.
"La diferència entre The Job Fraternity i LinkedIn és que aquesta segona és una xarxa social per relacionar-se entre professionals. The Job Fraternity és més aviat un banc de dades del talent i alhora un excel·lent complement per LinkedIn", apunta Serrat i afegeix que, no obstant això, "LinkedIn en el fons és un tauló d'anuncis i no fa la feina de matching que TJf si que fa".
Un domini propi i un motor de cerca
Quan un usuari accedeix a The Job Fraternity es trobarà un web on es pot crear el mateix currículum de manera fàcil i intuïtiva però, a més, "s'hi pot penjar articles, publicacions i treballs, un vídeo de presentació personal, gravacions amb els idiomes que parles per poder mostrar-ne el nivell, etc. Més que una plantilla de CV és un domini propi que serveix per mostrar a qualsevol lloc del món", explica Serrat.
Per la seva part, les empreses o els headhunters també poden buscar candidats: "Es trobaran un motor de cerca que busca en un banc de dades a partir d'una descripció que l'empresa o responsable de recursos humans pot escriure". TJF facilitarà tots els perfils que hi coincideixin d'entre els candidats.
Aprendre de l'usuari
L'empresa es va constituir a finals del 2013. Serrat i dos socis més, en José Manuel Cole i en Ricardo Quintanilla. Serrat havia treballat en màrqueting i comunicació, Cole és especialista en recursos humans i Quintanilla és dissenyador. Més tard s'han incorporat a l'equip l'Albert Bauló, expert en màrqueting digital, i Antonio Díaz, informàtic. L'empresa, que encara no té facturació, es troba incubada a Barcelona Activa i ha comptat amb el seu servei de finançament. Serrat explica que "sense la seva ajuda això hagués estat impossible, hem tingut un gran suport, consells per la constitució de l'empresa, cerca d'inversors i un llarg etcètera. El 90% de negociacions que tenim obertes han partit de consells de Barcelona Activa".
La plataforma es troba en fase de prova. En un mes s'han registrat unes 200 persones a la plataforma i "de moment estem en un període beta observant quin és el comportament i el flux de treball de l'usuari i fent molts canvis, de fet properament haurem canviat l'arquitectura de la plataforma i el disseny", explica Serrat.
Per aquest motiu, les perspectives immediates per The Job Fraternity venen per iniciar una ronda de finançament amb inversors per començar a funcionar definitivament de cara a final d'aquest estiu. Així mateix, durant aquest període volent introduir canvis per implementar l'eina i que estan observant: "Estem aprenent de l'usuari, que és el millor mestre que tenim".
Serrat indica que observant aquests canvis va decidir emprendre i muntar The Job Fraternity. Segons diu l'emprenedor, el que pretenen amb The Job Fraternity és adaptar-se a aquests canvis innovant per sobre de totes aquelles xarxes socials o webs que ajuden als usuaris a trobar feina o a presentar-se mitjançant un currículum online. "D'alguna manera hem vist que aquestes plataformes estan plantejades com a taulons d'anuncis de feina on algú ofereix una feina i hi ha una resposta en forma d'enviament de currículums per després fer una selecció i sempre des d'un punt de vista molt local", comenta l'empresari. The Job Fraternity està enfocada a ser un banc de dades, un banc de perfils en un sol idioma, l'anglès, i amb una forma d'introducció de dades homogènia i comparable per poder fer accessible aquests perfils a qualsevol lloc del món i empresa interessada.
"La diferència entre The Job Fraternity i LinkedIn és que aquesta segona és una xarxa social per relacionar-se entre professionals. The Job Fraternity és més aviat un banc de dades del talent i alhora un excel·lent complement per LinkedIn", apunta Serrat i afegeix que, no obstant això, "LinkedIn en el fons és un tauló d'anuncis i no fa la feina de matching que TJf si que fa".
Un domini propi i un motor de cerca
Quan un usuari accedeix a The Job Fraternity es trobarà un web on es pot crear el mateix currículum de manera fàcil i intuïtiva però, a més, "s'hi pot penjar articles, publicacions i treballs, un vídeo de presentació personal, gravacions amb els idiomes que parles per poder mostrar-ne el nivell, etc. Més que una plantilla de CV és un domini propi que serveix per mostrar a qualsevol lloc del món", explica Serrat.
Per la seva part, les empreses o els headhunters també poden buscar candidats: "Es trobaran un motor de cerca que busca en un banc de dades a partir d'una descripció que l'empresa o responsable de recursos humans pot escriure". TJF facilitarà tots els perfils que hi coincideixin d'entre els candidats.
Aprendre de l'usuari
L'empresa es va constituir a finals del 2013. Serrat i dos socis més, en José Manuel Cole i en Ricardo Quintanilla. Serrat havia treballat en màrqueting i comunicació, Cole és especialista en recursos humans i Quintanilla és dissenyador. Més tard s'han incorporat a l'equip l'Albert Bauló, expert en màrqueting digital, i Antonio Díaz, informàtic. L'empresa, que encara no té facturació, es troba incubada a Barcelona Activa i ha comptat amb el seu servei de finançament. Serrat explica que "sense la seva ajuda això hagués estat impossible, hem tingut un gran suport, consells per la constitució de l'empresa, cerca d'inversors i un llarg etcètera. El 90% de negociacions que tenim obertes han partit de consells de Barcelona Activa".
La plataforma es troba en fase de prova. En un mes s'han registrat unes 200 persones a la plataforma i "de moment estem en un període beta observant quin és el comportament i el flux de treball de l'usuari i fent molts canvis, de fet properament haurem canviat l'arquitectura de la plataforma i el disseny", explica Serrat.
Per aquest motiu, les perspectives immediates per The Job Fraternity venen per iniciar una ronda de finançament amb inversors per començar a funcionar definitivament de cara a final d'aquest estiu. Així mateix, durant aquest període volent introduir canvis per implementar l'eina i que estan observant: "Estem aprenent de l'usuari, que és el millor mestre que tenim".