Uniqbrow, ulleres innovadores

Aquesta jove 'start-up' catalana vol revolucionar el mercat de l'òptica amb unes lents d'alta qualitat i intercanviables

Les ulleres de sol estan de moda. En un mercat tan saturat d'ofertes i varietat de productes es fa difícil innovar, però és això el que s'ha proposat Uniqbrow, una start-up catalana que va néixer oferint ulleres d'alta qualitat amb lents intercanviables. "Ja no es tracta d'un complement, sinó d'un producte que es pugui anar canviant cada dia com les samarretes", explica una de les fundadores, Cristina Brossa.

Unes ulleres diferents
L'empresa, impulsada per Brossa i Andrew Swiler, té com a raó de ser la innovació en el camp de l'òptica. Per això es va optar per crear unes ulleres amb diferents tipus de muntures i colors per anar variant, fetes d'un material lleuger, flexible, còmode i antial·lèrgic. "Això fa que el nostre públic sigui totalment variat i sorprenent, perquè tenen diferents raons perquè els hi agradi el producte", comenten.

Uniqbrow també va optar per unes lents intercanviables d'alta qualitat de l'alemanya Optics by Zeiss, segons els fundadors les millors del mercat europeu. Les muntures es dissenyen i fabriquen entre Barcelona i Alacant. "La producció local ens permet anar controlant els processos i ser-hi al costat en tot moment", explica Brossa.

Revolucionar el mercat
Emmirallant-se en el cas americà, Uniqbrow va apostar per un nou model de negoci i per un producte innovador. "Vam veure que el mercat de l'òptica s'està revolucionant i que havíem d'anar més enllà de les típiques ofertes de 2x1", detallen els fundadors. Una vegada tenien la idea estructurada van patentar-la i van seguir endavant.

Una empresa atípica
Uniqbrow és una start-up poc convencional. Nascuda l'any 2012, van deixar de banda la promoció en fires d'òptica per fer-ho en altres esdeveniments marcats per la moda, la música i l'art, movent-se en un ambient jove i cultural. "Som una marca honesta, vam crear l'empresa perquè ens agradava a nosaltres més que pensar en el client", confessen Brossa i Swiler.

Uniqbrow es planteja un model de distribució mixta, mesclant la venda online per una creixent presència en òptiques tradicionals. Les ulleres de la casa ja es poden trobar en deu punts de venda a Barcelona.

Perspectives de futur
Aquesta jove start-up va arrencar gràcies a una inversió inicial de capital privat de 45.000 euros, on va col·laborar un inversor alemany i un català, i als crèdits ICO i ENISA obtinguts amb l'ajuda de Barcelona Activa.

Actualment estudien una segona ronda d'inversió i es marquen com a objectiu a anys vista que la meitat de la inversió sigui dels Estats Units, d'on és Swiler. Tot i que es troba en fase de creixement, Uniqbrow també té present ampliar la base de clients a Espanya, posant especial atenció en el mercat d'Eivissa, i obrir-se a Alemanya, on han participat en el Bread&Butter, Dinamarca i nord-amèrica.

Després d'alguns problemes en la posada en marxa, calculen que la facturació serà d'uns 250.000 euros durant el 2014 i esperen seguir creixent. "Estem tenint una resposta molt positiva i diversa, uns resultats millors de què esperàvem i això ens anima a seguir endavant", conclou Brossa.
Avui et destaquem
El més llegit