Interior d'una botiga tèxtil | ACN

MODA

Gran part del sector de la moda ha incrementat vendes

Així ho recull un informe del Clúster Català de la Moda

7 de cada 10 empreses del sector tèxtil han incrementat vendes durant l’any 2022, segons un informe del Clúster Català de la Moda. De cara al 2023, el 62,9% de les firmes opinen que la facturació continuarà a l’alça, en un clar símptoma de recuperació després de la pandèmia. La inflació, l’increment de preus i els costos laborals són els riscos més elevats que s’han detectat. 

Europa, Amèrica del Nord i Amèrica Llatina són els principals mercats de les marques catalanes, mentre que Àsia és la regió amb més dificultats per desenvolupar negoci. La documentació del Clúster també recull com el 88,5% de les empreses invertiran un 10% dels seus pressupostos en projectes d’innovació. 

De cara al consumidor, el Clúster Català de la Moda ha detectat un interès pels productes personalitzats i sostenibles. Aquesta interacció, principalment, es produeix a través dels canals digitals. L’informe s’ha dut a terme, mitjançant una enquesta a quaranta directius d’empreses de moda. L'estudi ha estat elaborat a través d'una enquesta realitzada a quaranta directius d'empreses de la indústria de la moda catalana. El 52,8% de les empreses disposen d'una marca pròpia que distribueixen tant a les seves pròpies botigues com a botigues de tercers, i la principal línia de producte és la roba femenina (44,4%) seguida de la roba interior (25,9%). "Malgrat la inflació i la incertesa envers el futur, el sector de la moda catalana està superant les dificultats" ha expressat el president del Clúster Català de la Moda, David Dimas.