
Fins a cinc generacions conviuen juntes en una organització, però n'hi ha una, l'última a incorporar-se al mercat laboral, que està desafiant les estratègies tradicionals dels recursos humans. Són els nascuts a partir del 1994, la Generació Z. Són creatius, directes, pràctics, odien les jerarquies, valoren un bon salari i necessiten plasmar la seva opinió en cada moment. I són exigents amb l'empresa; busquen, de fet, que aquesta els representi, tant en el propòsit, com en els valors i la cultura de l'aprenentatge.
La Generació Z ha sigut, de fet, la protagonista de la jornada Generació Z Employer Branding organitzada aquesta setmana per la consultora Both. People & Comms i la seva fundadora, Cristina Salvador, aportava una descripció molt explícita: "Si a un membre de la Generació Z li parles d’un pla de carrera de 10 anys, surt corrent”. Els membres de la Generació Z volen sentir-se lliures i, per molt healthy que sigui el bròquil, tampoc signaran un contracte indefinit amb aquesta verdura rica en vitamines i minerals; o almenys així ho transmet Toni Galmés a la seva il·lustració setmanal.