• Afterwork
  • Monster Sushi inaugura restaurant al carrer Girona i planeja expandir-se a Madrid

Monster Sushi inaugura restaurant al carrer Girona i planeja expandir-se a Madrid

De la mà d'Umai Grup, l'empresa manté a la veneçolana Fabiola Layret com a xef

La proposta de Montser Sushi barreja el receptari tradicional japonès amb aires llatins i mediterranis | iStock
La proposta de Montser Sushi barreja el receptari tradicional japonès amb aires llatins i mediterranis | iStock
Lourdes López | VIA Empresa
Periodista experta en gastronomia
Barcelona
17 d'Abril de 2022

Umai Group, capçalera de les marques de restauració japonesa Robata i Monster Sushi, té grans plans per al futur: l'obertura de fins a deu restaurants en els propers anys i el desembarcament proper a Madrid amb el seu vaixell almirall, Robata. De moment, l'empresa celebrava la setmana passada la inauguració del seu nou restaurant Monster Sushi al carrer Girona número 68, Barcelona. "Però ja estem mirant un altre local per la zona alta, en el front marítim i en altres ciutats i capitals espanyoles. És difícil enamorar-te d'un emplaçament. Amb aquest local ens va passar", avança Marc Conte, director d'Operacions i desenvolupament de negoci del grup que no amaga el gran projecte que ell i Fernando Alfaro Uriarte, conseller delegat, tenen entre mans.

 

El nou Monster Sushi segueix la filosofia d'aquell local inaugural de Gal·la Placídia 25 que és lloc de pelegrinatge des que la parella de veneçolans Fabiola Lairet i Ricardo Figuera ho inauguressin en aquell ja llunyà 2010. En poc temps, la seva proposta d'izakaya que barreja el receptari tradicional japonès amb aires llatins i mediterranis ha enamorat a molta gent. L'interiorisme del nou local (284 metres quadrats) és una aposta que puja el nivell i arrisca amb espais clandestins. La inversió ha rondat els 700.000 euros i això es nota en l'aposta: mobles de disseny, plantes naturals, fustes i detalls que estructuren el càlid interior.

Lairet és una defensora de la cuina tradicional japonesa: "A més de tenir el millor producte, ens interessa posar en valor les receptes tal qual són i sempre atenent a les diferents parts de Japó on podem menjar-les perquè canvien molt segons si vas al nord sud, est o oest. Això es veu en plats com el nostre okonomiyaki (pizza japonesa), que és particular i que ve coronat per encenalls del ja famós katsuobushi. En realitat, és un dels plats tradicionals d'Osaka i l'original ja porta aquestes fines làmines seques de tonyina seca fermentada ara afegides sense solta ni volta a moltes elaboracions".

 

Conte:"Monster Sushi no funciona amb una cuina centralitzada, sinó que cada restaurant elabora els seus propis plats de forma autònoma"

Amb Monster Sushi Layret va crear una marca desenfadada i —una vegada assentada—, el 2016, van obrir Robata (Enric Granados, 55). "És la marca que ens va posicionar en el segment alt, amb una experiència molt més tradicional ", detalla la xef. "Per a nosaltres veure que tenim clientela assídua i, entre ells, a gent com Ibai Llanos que ens va recomanar recentment a través del seu Twitch, és espectacular", assenyala Conte. La línia d'expansió del grup va tocar sostre (fins avui) el 2018 quan van inaugurar el seu reeixit delivery amb repartiment propi i take away de Monster Sushi al carrer Muntaner. El 2020 el grup va canviar de mans i es va crear la societat Umai Group amb diversos inversors — entre ells, l'expropietari del 50% del grup Bon Preu, Josep Font—amant de la gastronomia disposat a propulsar el creixement de la marca a altres ciutats—.

"El nostre model no són les franquícies. Volem que tots els establiments tinguin personalitat, que siguin diferents i, sobretot, que mantinguin el nivell d'excel·lència de la marca", subratlla Conte, i destaca que "Monster Sushi no funciona amb una cuina centralitzada, sinó que cada restaurant elabora els seus propis plats de forma autònoma".

En el nou Monster Sushi encara compten amb proveïdors com Balfegó, referents en tonyina Blue fi de la qual treballen les parts més notables: Akami, Chutoro, Toro i Otoro. Entre els exquisits entrants japonesos, anoteu el tataky de tonyina chutoro amb sèsam, el crispy duck, els uramaki creatius que ja són marca de la casa (amb picades d'ullet a la cuina peruana nikkei), els nigiris com el de foie caramel·litzat o el sushi més clàssic elaborat de forma tradicional.

__galeria__

Monster Sushi 

Adreça: Girona, 68. Barcelona.

Preu mitjà: 35 - 40 euros