El sopar més car del món

El Sublimotion d'Eivissa aposta per un menú multi estrella, un aforament híper reduït i un espectacle sensorial i tecnològic per justificar un tiquet de 1.650 euros per comensal

Paco Roncero és el xef al darrere del restaurant Sublimotion
Paco Roncero és el xef al darrere del restaurant Sublimotion

1.650 euros per comensal. Així, sense anestèsia, és com arriba la factura del restaurant eivissenc Sublimotion, el més car del món. L'illa és sinònim de diversió, glamur i luxe, i, des del 2014, el local uneix aquests conceptes i molts d'altres per justificar la seva posició com a sostre mundial de la despesa gastronòmica. El xef Paco Roncero es va associar amb l'empresa de comunicació Vega Factory i la inversió econòmica va anar a càrrec del grup hoteler Palladium de l'empresari eivissenc -i exministre d'exteriors- Abel Matutes per cuinar el sopar més car del món. Com aconsegueix un restaurant de preus disparitats que els seus clients es barallin per aconseguir taula i pagar gustosament la factura?

Moltes estrelles

La primera clau és la qualitat del menjar. El Sublimotion funciona sota la direcció del xef Paco Roncero, dues estrelles Michelin, que no en té prou amb el seu reconegudíssim prestigi i la seva bona mà als fogons i s'ha envoltat d'un equip de cuiners que, tirant baix, acumulen una desena d'estrelles: David Chang, Dani García, Diego Guerrero, Toño Pérez i Paco Torreblanca.

A les seves cuines es prepara cada nit d'estiu una desfilada de plats divertits, com les crispetes de fetge gras, exòtics, com les vieires amb caldo dashi, o simplement sublims, com el tàrtar de vedella amb eriçó de mar. Un menú d'uns 20 plats que ja justifica una inversió de premi.

Un altre factor que fa engreixar les factures és l'exclusivitat, i no hi ha restaurant amb accés més restringit que el Sublimotion. El local compta amb una sola taula amb 12 places disponibles on s'ajunten comensals absolutament desconeguts. El menjador de només 70 metre quadrats fa entendre als clients que no molta més gent viurà aquella experiència, però ja des de l'arribada al restaurant es té la sensació d'entrar en un lloc especial, ja que el local es troba al Hard Rock Hotel d'Eivissa, en plena platja D'en Bossa, i l'entrada sembla poc més que un accés secret.

Però el que de veritat dispara el preu és tot l'espectacle estètic, artístic, sensorial i tecnològic que envolta les tres hores de menú. Si l'alta gastronomia fa anys que aposta per oferir experiències, el Sublimotion –tal com indica el seu nom- sublima la idea. Darrere de l'espectacle hi ha un equip de cuiners, producció, hostesses, regidores, tècnics de llum i so i una mestra de cerimònies.

El blanc immaculat que tenyeix el menjador es trenca per primer cop amb un làser amb el nom de cadascun dels clients d'aquella nit. I un cop els comensals volen amb aquest simple detall, comença l'espectacle. De cop, i gràcies a la tecnologia, l'habitació es transforma en un gran teatre, on un mestre de cerimònies dirigeix el sopar. I amb cada nou plat, l'entorn canvia, taula inclosa, per ambientar la vetllada ara a un hort, ara sobre els núvols i, perquè no, en un cabaret.

Els jocs visuals vénen acompanyats de plats que baixen del cel, menjars que semblen sortir del mateix hort o propostes que requereixen l'acompanyament d'unes ulleres de realitat virtual. Una proposta que es renova cada temporada necessàriament, per això Roncero destina un percentatge important de la seva facturació a R+D.

Un producte made in Eivissa

Per proposta, experiència i preu, el Sublimotion pot sonar a una excentricitat dins del món de la gastronomia. I potser ho és, però casa amb l'oferta d'oci d'Eivissa, on els clients -sobretot els que tenen més possibles- estan disposats a deixar-se una part dels estalvis per viure moments únics.

La puixança de l'illa com a destí i l'exclusivitat de molts dels seus serveis fa que cada any es trenqui un nou rècord en despesa turística. Segons les dades d'Ibestat i l'INE, el 2017 els visitants d'Eivissa i Formentera es van deixar 3.098 milions d'euros en la seva estança a les illes, 435 milions més que només un any abans, però és que el 2011 la xifra no pujava dels 2.100 euros. Un creixement sublim.

Més Informació
Oh Bo, un restaurant amb congnom de Repsol
Casa Rafols, un restaurant amb ànima de ferreteria
Flax&Kale, un restaurant amb 'ecommerce'
Avui et destaquem
Comentaris